Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under april 2019

Av Kvasthilda - 12 april 2019 09:00


Tema nr 288 Svårt att välja

102/365


Tupp eller höna? Stor eller liten? Vilket foto ska jag välja till vilket tema? Inte helt lätt. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 april 2019 17:03

Arrgghh... Vad jag önskar att jag tog Lapptoppen med mig i stället för bara plattan. Att blogga nu är en pina. Jävla reklam. Det blippar o bloppar överallt o varannan reklam är som vanligt för nån jädra spelssájt. Hate it. Sen är tangenbordet för litet för att skriva på. Det är ett sån't magnetiskt gummitangentbord. Nä. Var är min bärbara?? Gah. Får sätta mig o titta på film eller nåt i stället. Eller läsa en bok. Tur nog har man internet i alla fall. Netflix kanske? 

Nä. det här går inte. 

Av Kvasthilda - 11 april 2019 09:00


Tema nr 311 Tuppkam

101/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 april 2019 22:22

Några få dagar till. Väntar SÅ på påsklovet. Eller ledigveckan före påskhelgen. På teven snurrar just nu en Jason Statham-film, Wild Card. Helt galen film. Men finns det nån dålig Stathamfilm? I sista reklamavbrottet såg vi reklamen för kommande Avengers-filmen. Endgame. 24 april (26e?) är det premiär. Jag dööööör. 

Strange. Marvel. Thanos. Evighetsstenar. Tidssten. Whassup? 

Av Kvasthilda - 10 april 2019 09:00


Tema nr 70 Fräcka färger

100/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 april 2019 23:36

Åsså går man på ångorna igen. Aptrött. Pp ringde o sa att tidiga tåget är inställt så det blir pass med ett senare i stället. Skönt att slippa kliva upp i allra tidigaste ottan. Får sova till morgonen i alla fall. Ungefär som i morse. Fast idag vaknade jag en timme innan klockan o trodde jag försovit mig. Hur jag nu kunde tro det när jag HADE ställt väckaren. 

Strålande sol och ingen rullgardin på förarsidan. Blev en jobbig resa hem. Ingen keps o inga solförhängen. Jobbigt läge. Måste skriva en synergi på det, fast jag minns ju fan inte ens vilket lok jag hade. *suck* Får kolla det med MTC. 

Nåja. Det blir en annan dag. Nu ska huvet slås i kudden.... G'Natt. 

Av Kvasthilda - 9 april 2019 09:00


Tema nr 344 Vinterlandskap

99/365


Tema nr 99 av 365. Ja, man är väl inte riktigt hundra som lägger upp en vinterbild av den här kalibern när stora delar av Sverige redan har vårvärmen o satta blomlökar osv? Bilden är inte dagsfärsk men har inte kommit upp tidigare. Tänkte kanske spara temat till hösten o nästa tillfälle för vinterlandskap, vad vet jag? 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 april 2019 11:15

Herre gud vad knäpp man är. Ett avsnitt, som kanske skulle bli två, blev fyra inatt. Såg hela serien i ett svep. Jag, som egentligen inte är nåt stort fan av Helena Bergström gillade serien. Kopiöst. Hon är en duktig skådis, men det känns lite sådär inavlat när Colin Nutley alltid använder Helena som leading star och dottern Molly i nån annan huvudroll. Alltid. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards