Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 juni 2019

Av Kvasthilda - 26 juni 2019 21:26

Sen kväll. Nåja. Allt är relativt. Maken snarkar sen en timme. Halvtimme. Vet inte riktigt när han simmade, ööhhh, svimmade. Han sov ett par timmar sen vi kom till stugan också så jag undrar ju hur i fridens tider han hittade mer sömna att plocka ut? Själv sov jag typ tre? Fyra? timmar inatt. Oroliga timmar. Vilket hade kunnat bli många fler om jag hade kollat upp tåginfot under natten, när jag ändå inte kunde sova. O är ändå inte trött nu. 

Vi blev stående efter linjen i timmar och jag anlände Jörn en o en halv timme sent. Ungefär. Vi tog in några minuter under de senare stationshållen. Som sig bör efter Stambanan. Gott om tid att hämta upp. 

Vi tog en tripp runt västerbotten när han hämtade mig o träffade på ett par av jobbarkompisarna. Vi käkade lunch ihop o for sen o gjorde lite ärenden. Gjorde ett besök på Skelleftes 'storheden' som Maken envisades att kalla den, Solbacken. Som i Kiruna är nåt helt annat än ett handelsområde. Insåg i alla fall att med Storheden och Toys är Us död är det bättre att åka åt det hållet. Ungefär samma avstånd och... tja en Lekia-butik. I Lule finns väl en o annan fler att kolla in, med diverse rea, men jag såg lite grejer jag spanade in för ett framtida besök. Kan bara hoppas att de är dyra nog för att ligga kvar fyra veckor till. Om nu semestern varit billig so far (nåja, med en TokiDoki på ingång vette fan), blir den ledigveckan svindyr. Två långa bilresor o en flygtripp. Huff. O Dotra o barnbarn i släptåg. Det är dyrt, det. 

Av Kvasthilda - 26 juni 2019 09:00


Tema nr 277 Solens sista strålar

177/365


Jag tog en bild från min sida bilen - blev sådär. SysterYster stannade till efter motorvägen o tog en hon med. Sådär. Tillsammans kanske det ger en hint om hur häftig himlen var igår kväll. Sådär solfjädrande som Prins Eugén målade altartavlan som hänger i Kiruna kyrka. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 26 juni 2019 00:03

På hemväg då. Lite svårt att slappna av. Varmt i hytten.
Men vi blir nog bara två. Nån som inte klev på där de skulle.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards