Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 juli 2021

Melodikrysset v 26, 2021

Av Kvasthilda - 3 juli 2021 11:14

Totalt kaos omkring mig. Folk dör, folk gifter sig och andra beter sig som idioter. Har lite svårt att koncentrera mig på krysset, men ska försöka få ihop nåt. 


Carola startade med en engelsk version av sitt Mellobidrag från 1990, Mitt i ett äventyr. På engelska heter den You Are My Destiny

You are my destiny
Together with you I'm on a high adventure
Love is what I'm searching for
In a time when we need
All the hope in the world


Bennys på det. Nåt av alla dansband. Jahaja, de slutade visst 2013. Efter 50 år på scenen. Idag spelade de musik av en annan Benny. Andersson. Du är min man. Vi slänger in hela titeln i kryssplanen. Den låten har fått en renässans hos mig. Kanske är det Så mycket bättres förtjänst? Jag har kräkts på den förr, men kan tåla den idag. 


En annan Andersson kom sen, med Bennys vapendragare och några andra polare. Hootenanny Singers sjöng om Dan Anderssons kolargubbe. Helgdagskväll i timmerkojan


Vi går från en Dan till Danny. Kaye. Han gjorde nästa melodi känd, fast vi hörde den utan texten idag med Lars Roos vid pianotangenterna. Wonderful Copenhagen. Den vackra och underbara huvudstaden i Danmark.  


Sen byter vi genre och innehåll. Fast återgår till Mellon. 2007 den här gången. Måns Zelmerlöw och hans Cara Mia


Nästa melodi heter Daisy Bell i original och liksom i svenska melodin, Isabella finns det med en tandem - cykel för två. Vi skriver in cyklar


Taube på det. Änglamark. Hämtat ur Så Mycket Bättre och Lisa Nilssons fina tolkning. 

Kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill
Jorden vi ärvde och lunden, den gröna
Vildrosor och blåklockor och lindblommor och kamomill
Låt dem få leva, de är ju så sköna


Något helt annat. Karl-Alfred Boy. Han käkade spenat


If you don't know me by now (If you don't know me)
You will never, never, never know me (No you won't), uh
If you don't know by now
You will never, never, never know me, uh-uh-uh

Simply Red


Filmmusik på det. Ur Titanic hörde vi My Heart Will Go On. Dock utan text och sång av Celine Dion


Svenbertil Taube sjöng för nästa kryssadress, Den vackraste visan av Lillebror Söderlund, med text av Ture Nerman. 


O vi slutade med den vackra kvinnan. Julia Roberts kanske?

Pretty woman walking down the street
Pretty woman, the kind I'd like to meet
Pretty woman, I don't believe you, you're not the truth
No one could look as good as you
Mercy!

Roy Orbison. 


O med det säger jag tack o hej för den här veckan. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards