Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 mars 2021

Av Kvasthilda - 6 mars 2021 14:43

I morgon är en annan dag - och det är det idag. Löste krysset i web-direktsändning igår och så här fick jag ihop det då - blev lite upptagen så hann inte skriva kryssblogg. 

Vi började i  Mellon anno 2002 och hörde Världen utanför.

Världen utanför
Vad bryr vi oss om den
Ingen ser och hör
I våran värld
Nu och här

Här är världen vit och flyger bokstavligen förbi. Full snöstorm. Gruppen var Barbados, då med Magnus Carlsson vid micken. 

Acker Bilk tog frfam sin klarinett och bjöd på en ros. The Rose

Jag ska sjunga för dig. En väldigt ung Sickan sjöng. Carlsson är efternamnet till krysset. 

Da da da da da da da da da da da da da da da da da
Batman!.

Eller nåt sån't. Vi hörde i alla fall signaturmelodin från 60-talsserien. 


Tango for to. De som dansade tango var författaren sølv, Alf Prøysen, i en duett med Torild Lindahl. 

Nå er det Tango for to det er ingen som kæin tango som hæin Gunnar på Mo.
Det bruser hett i mitt blo', men je kæin da verje meg med både nebb gett og klo.
Ta et trinn fort og et trinn dit
Og et trinn bort og et trinn hit,
Så ska vi ta en tangosving.
Taramtatam, taramtatei,
Taramtatam, nei sjå på meg, je greide det som ingen ting!
Nå var det ingen som lo. Hos a' Klara kæin hæin Gunnar finne kvile og ro,
Men je veit godt hu forsto, det var meg hæin Gunnar bau opp
Tel en Tango for to.


Vi tar oss en tur nerför Donau med James Last och hans gäng. An der schönen blauen Donau


Barbra Streisand illustrerade nästa lilla smycke för oss. Moon River som hämtades ur filmen med en ung Audrey Hepburn, Breakfast at Tiffany's

Two drifters, off to see the world
There's such a lot of world to see
We're after the same rainbow's end
Waitin' 'round the bend
My huckleberry friend
Moon river and me


Björn J:son Lindh på det. Brusa högre lilla å


Sen hoppar vi in i mellocirkusen igen, så långt tillbaks som 1990. Den är lika gammal som äldsta dotra, Symfonin. Loa Falkman. 

Symfonin, ljuder stark och fin
Den stiger upp mot stjärnorna den melodin
Symfonin, tar oss över gränserna
Musik för oss samman till ett enda folk


Sen åker vi ner till Japan för lite Sukiyaki med Chat Atkins. Melodin som blev så populär i Sverige. Japan ligger i Asien


Mätta och belåtna tar vi oss in i Fantasins värld med Viktor Leksell

För din parfym sitter kvar
Jag märker när jag andas in den blir jag svag
Jag blir svag och längtar tillbaks
Vill inte vänta, jag vill ha det som var

 

Doften av dig sitter kvar
Jag kan inte sova tills det blir vi, räcker inte bara med fantasin, nej
Jag kan inte slappna av
När du ligger vaken med nån bredvid, önskar du att ni skulle vara vi?


Vi slutar i Disneys värld. En av deras mest älskade filmer och en av de första digitaliserade filmerna med en fantastisk panorering genom en balsal. The Beauty and the Beast


O med det säger jag Thats All Folks! 



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards