Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 juni 2023

Av Kvasthilda - 17 juni 2023 10:59

Lördag morgon. Har varit vaken större delen av natten då jag började jobba efter midnatt. Lite mosig i skallen idag. Ska skriva det här o gå o lägga mig en stund sen. 

Annika har semester och Anna Charlotta körde krysset för andra veckan i rad. Så här ser min lösning ut idag, denna första riktiga sommarlördag den här sommaren: 


Vi hörde björnen Baloo sjunga sin låt ur Djungelboken

Var nöjd med
Allt som livet ger
Och allt det som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär!
Var glad och nöjd
För vet du vad
En björntjänst gör ju ingen glad
Var nöjd med livet som vi lever här

"Eeeta myrer?" Stockholmsunge.  


En makalöst fantastisk duo tog över etern. Barcelona. Det var där olympiska spelen gick 1992 och Freddie Mercury gjorde sällskap av Montserrat Caballé på scenen. 


Jo, alltså strömmen kommer in igenom hålet där
Och går sen vidare i verket fram till motorn här
Som får driva den här cykelpumpens pistong
Som sen nu blåser på propellern så propellern går igång


Den går hit, den går dit, den går runt en liten bit
Den startar på ett kick, det är en makalös manick

Den makalösa manicken skrevs av Michael B Tretow. 


Får jag lägga mitt huvud här i ditt knä
Kan jag gråta till gråten tar slut
Kan du lägga din hand här på pannan en stund
Och andas tillsammans med mig

Stina Wollter. 


Många är det som nedskrivit henne och tjötat om hennes vikt o fan o hans moster. Kopplar vidare till Cruel Summer då.

It's a cruel (Cruel), cruel summer
Leaving me here on my own
It's a cruel (It's a cruel), cruel summer
Now you're gone

Bananarama


O lejonen de sover inatt. Vi hörde Miriam Makeba sjunga Mbube på zulu. Den är omgjord flera gånger under åren och vi har hört den som The Lion Sleeps Tonight


En stor artist på det. Tja. Kanske inte större än Mama Africa, men hon heter i alla fall det. Grande. Ariana Grande. 

Thank you, next (Next)
Thank you, next (Next)
Thank you, next
I'm so fuckin' grateful for my ex
Thank you, next (Next)
Thank you, next (Next)
Thank you, next (Next)
I'm so fuckin'—

Fast låten har inga versaler i namnet, thank u, next


Midnite String Quartet spelade en av Dolly Partons största hits. 9 to 5. I krysset skriver vi nio


Macken. Roy & Roger. Vi hörde Galenskaparna & After Shave med Gôtt å leva.

Det ska va' gôtt å leva
Annars kan det kvitta
Fint å leva
Annars kan det kvitta
Lätt å leva
Annars kan det kvitta
Spring inte runt och vela
Då sabbar du det hela
Spring inte runt och veva
Det ska va' gôtt, gôtt, gôtt
Gôtt å leva!

Bröderna spelades av Anders Eriksson och Jan Rippe. 


Hon har en del kul ledtrådar, AC. Gruppen har te bokstäver, nej jag menar tre

But you won't fool the children of the revolution
No, you won't fool the children of the revolution
No, no, no

T.Rex. Mig lurar du inte, gosse. 


Knis Karl stod för nästa ljudillustration. På bredaste dalmål berättade han om att slå


Gamla tider. O gamla väger. Old Time Road. Det var nästa låt, med Li'l Nas X. Har noll och ingen aning om vem han är. Vad jag vet. Billy Ray Cyrus som han hade med sig, vet jag dock vem det är. 

Yeah, I'm gonna take my horse to the old town road
I'm gonna ride 'til I can't no more
I'm gonna take my horse to the old town road
I'm gonna ride 'til I can't no more (Kio, Kio)


Vi slutar med en Eurovisonvinnare. 1973 tävlade Anne-Marie David för Luxemburg med Tu Te Reconnaîtras och hon tog hem hela balunsen till Europas minsta land. 


O med det säger jag tack o hej för denna vecka. Skolorna har slutat överallt i landet och sommarlovet är i full gång. Härligt! Får se om det blir nåt bad nästa vecka, för barnbarnet. Kanske först veckan därefter. 



Av Kvasthilda - 17 juni 2023 09:00


Tema nr 220 Ren

168/365


De hade lite svårt att bestämma sig om de skulle lämna vägen, och i så fall vilket håll de skulle gå. Killen i mötande bilen och jag stod still ett par minuter innan vajan tog sin vita kalv med sig och gick över vägen till delar av flocken som redan gått ner i diket och skogen. En ensam ren står kvar i diket på andra sidan och klurar om den ska följa med... 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2023 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards