Kvasthildas Malmdamm

Inlägg publicerade under kategorin foton - 365 2013

Av Kvasthilda - 8 november 2013 09:00


Tema nr 79 Fråga

312/365


?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 7 november 2013 09:00


Tema nr 215 Nutid

311/365


Både nutid och inte. Det var i somras så den nutiden är passerad med råge. Dock visar bilden verkligen nutid. En brors barn och en annan brors barnbarn samsas under ett paraply för att spela lite. Nu var det ju inte hela tiden det, de sysslade med utan de lekte som andra barn gjort i alla tider också men ibland satte de sig ner med surfplattorna och spelboxarna och lekte med artifciella världar en stund. Paraplyet behövdes kanske egentligen inte, men det kom några droppar regn, så för säkerhets skull kurade de ihop sig därunder. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 november 2013 09:00


Tema nr 254 Romantik

310/365


Romantikens mästarinna! Det finns (nästan) ingen som kan mäta sig med Nora Roberts när det gäller romantik. Ofta knölar hon till det med "nä jag vill inte det här", o "varför gör hon så, jag måste välja en annan väg att gå" men det brukar ordna sig till slut i alla fall. Happy Endings. Många av hennes romaner ligger i grupper om tre böcker. Ofta för att det handlar om en syskonskara. Eller om kusiner. Eller om bästa vänner. Eller nåt annat som hör ihop på ett eller annat sätt. Hjältarna är inte alltid sprungna ur guldskedsskiktet, vilket är fallet med just den här serien. Tre bröder, som egentligen inte har något gemensamt, annat än att de är adopterade av en lärare och hans barnläkarhustru. Och att de alla tre haft en otroligt jobbig barndom från gatornas bottennivåer. Tre skadade unga grabbar som får en ny chans hos ett par varma människor. Som vi bara får träffa genom tillbakablickar, för deras far dör i en bilolycka i början av första boken och han har just tagit sig an ännu en skadad fågelunge -som har faderns ögon. Är det en illegitim son till honom? Bröderna slåss mot fördomar och skvaller - och nytillskottets vidriga mor. Det var tre böcker från början, som berättade historierna om de tre adopterade storebröderna och deras väg till lyckan. Nora skrev en kort julnovell som knöt ihop det hela och visade hur det gick för yngste brodern. Sedan skrev hon en hel bok till, för att avsluta hela berättelsen med honom som vuxen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 november 2013 09:00


Eget tema nr 23 Udda

309/365


En lite udda fågel bland de andra. Den fula ankungen? Nä, en mås bland alla gässen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 4 november 2013 09:00


Tema nr 184 Lycka

308/365


 

Foto: E-Pigan

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 3 november 2013 09:00


Tema nr 271 Skor

307/365


Barfota utan strumpor och skor,
ska jag vandra med dej,
ut till sommarn där vindarna bor,
till ros och förgätmigej.
Jag plockar smultron vid vägens kant
och trär sen upp dem på strån.
Det killar så skönt under foten min,
jag känner gruset med tån.


De här små fossingarna finns det inga skor till! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 2 november 2013 09:00


Tema nr 214 November

306/365


~




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 november 2013 09:00


Tema nr 49 Dyrgrip

305/365




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2024
>>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards