Kvasthildas Malmdamm

Inlägg publicerade under kategorin 365 Foton 2021

Av Kvasthilda - 18 februari 2021 09:00


Tema nr 133 I vägen

49/365


Ibland är det som förgjort. Man kommer till sin slutdestination, parkerar tåget, kliver ur loket och traskar den långa vägen till överliggningen. Här var det mycket och djup blötsnö. Hade en halv tanke om att kliva över tåget som stod i vägen, men konstaterade att det var bättre att promenera längs vägen på "min" sida, där en traktor plogat bort snön,  än ta den snötyngda vägen på andra sidan bangården. Precis när jag kommer fram till loket.... kör tåget iväg. Hade femtio meter kvar när föraren - inte tittade i backspegeln o bara rullade iväg. Var bara att vänta tills sista vagnen passerat då, innan jag kunde gå till huset där på andra sidan, för att bädda min säng och krypa under täcket några timmar. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 17 februari 2021 09:00


Tema nr 253 Porslinsfågel

48/365


Inte bara en, utan två, fast ugglan är lite malplacerad där. Intill Ripan brukar en dalahäst stå, båda fina skålar. Ripan fylls med godis till jul, annars är det mest sån't man lämnar ifrån sig när man kommer hem, med försiktighet, då jag är rädd om skålen. Vill inte ha några nagg i den. Hade kunnat gå illa när kattens klätterräd for i golvet för några veckor sen, men skålarna klarade sig. Fick den i 40-årspresent av fd kollegor. Älskar min ripa! 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 februari 2021 09:00


Tema nr 8 Att inte våga släppa taget

47/365


Peter Sundberg har skrivit en bok om att våga vara den man är. Jag rekommenderar den - för de som inte är fullständiga homofober. Alltid kul att läsa om platser man själv har koppling till. Den här boken var min kompis under några dagar och följde med i jobbryggan. Perfekt att plocka upp vid tågmöten. Bara lite svårt att släppa den när man väl var tvungen - att köra vidare. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 15 februari 2021 09:00


Tema nr 134 I väntan på...

46/365


...grön signal efter att möteståget kommit in... tillbringar man ofta lite tid med en bok - se i morgon ;) 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 februari 2021 09:00


Tema nr 113 Hjärtesak

45/365




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 februari 2021 09:00


Tema nr 270 Rött och svart

44/365


Den där 007 - han omger sig med vackra damer.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 februari 2021 09:00


Tema nr 106 Hästsvans

43/365


Egentligen skulle jag visa upp en äkta Ponytail Barbie här, men det får bli vår svenska Åhlénsklon Caroline i stället. De första Barbiedockorna kallas Ponytail, för de kommer just i hästsvans. En svans uppsatt högt i nacken. Barbie har en mer avancerad frisyr än Caroline, men hår lindat runt roten på hästsvansen. Nu har inte jag någon Caroline som kommer direkt ur kartong så jag kan inte svära på att hon också ser ut så i original, men det var mindre viktigt i sammanhanget. Givetvis är min Caroline rödhårig. Gillar dem mest. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 februari 2021 09:00


Tema nr 10 Avbrott

42/365


Lite som mitt fotograferande har 365an kommit lite i kläm. Avbrott. Igen. 
Kniven här trillade i golvet och small av... Knivbladet fungerar utmärkt men skaftet är slut - och uppenbarligen delen i skaftet. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2021 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards