Kvasthildas Malmdamm

Inlägg publicerade under kategorin 365 Foton 2022

Av Kvasthilda - 15 december 2022 09:00


Eget tema nr 44 Krumelur

349/365


-.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 14 december 2022 09:00


Eget tema nr 43 Toppluva

348/365


-.


Skulpturen skänktes av Arcelor Mittal i samband med invigningen av KA3/KK4 på LKAB, 2008. 


Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 13 december 2022 09:00


Tema nr 174 Lussekatt

347/365


Barnbarnet gick in till sin mor en kväll i november, gick riktigt nära med ansiktet, nästan näsa-mot-näsa och sa med plir i ögonen "Jag har träffat katten Lusse". Hans mor, som var lite trött undrade om någon klasskompis fått en ny katt. Nej, fortsatte han och fnittrade. Men vaddå?

Då sprang odågan iväg till köket och hämtade påsen med lussekatter..... Det är Pågens minikatter. Så goda när de är nybakade. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 12 december 2022 09:00


Tema nr 204 Ny för mig

346/365


Jag har alltid en bok i min jobbryggsäck för långa och tråkiga stopp längs järnvägen. Ibland hinner man läsa tre sidor, andra gånger en halv bok, allt beroende på vad stoppet beror på. Är det bara ett snabbt möte, hinner man knappt leta upp meningen man slutade på förra gången. 


Jim Butcher är en ny bekantskap för året i min "bokhylla". Det är äldsta dotterns böcker och denna i bild, som kanske, kanske inte är utläst när detta publiceras, är den åttonde boken i serien The Dresden Files som handlar om privatdetektiven och Chicagos egen trollkarl, Harry Dresden. Tillsammans med polisen Karrin Murphy, anden Bob som bor i en dödskalle i Dresdens källare och en del andra personer och väsen i hans närhet, inga fler nämnda då det blir spoilers, löser han konstiga dödsfall i Chicagos, nja, inte undre värld, utan mer paranormala. Allt utspelar sig mitt i Chicagos högst vanliga omgivningar, men händelserna är ovanliga - för alla utom Harry. 


 

John Butcher, The Dresden Files

Storm Front

Fool Moon

Grave Peril

Summer Knight

Death Masks

Blood Rites

Dead Beat

Proven Guilty

White Night

Small Favor

Turn Coat

Changes

Ghost Story

Cold Days

Skin Game

Peace Talks

Battle Ground

---

Twelve Months

Mirror Mirror

---

Butcher sägs ska göra totalt 22 böcker i serien plus en "apokalyptisk trilogi" som ska avsluta det hela. 


Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 december 2022 09:00


Tema nr 257 Silverfat

345/365


Lite adventsfika? Sju sorter på det stora silverfatet. 

(allt 'bakat' av MiniMe The Florist) 




Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 10 december 2022 09:00


Eget tema nr 42 Öppen yta

344/365


Klurade och klurade och klurade. Ville ha något med mönstren i Plattans golv, men de flesta teman var redan upptagna de senaste åren. Äh, tar det vad det hela handlar om då. Torget. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 9 december 2022 09:00


Tema nr 306 Temadag

343/365


Anna-dagen. Vad är då temat för denna dagen? Med dagens mått mätt, är det inte så mycket och man mättar snart en hel familj på lutfisk, skulle man så vilja. Husmödrar av idag har det väldigt lätt, med fisk i påse, färdig för tillagning. Annars betydde Anna-dagen att långan skulle blötläggas för att hinna bli klar att kokas till jul. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 8 december 2022 09:00


Eget tema nr 41 Cirkel

342/365


En dag i april. Solen var omringad av en stor halo. 



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2022 

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards