Direktlänk till inlägg 8 maj 2009
... på eftermiddagen. Visade sig att SÖM-utbildningen var en fortsättnings/ uppföljningsdel och jag har inte fått första delen än så det var lite bortkastat att sitta där. Skulle bara ha vetat det långt tidigare. Nåja, fick lite trevliga samtal med andra förare en stund. Lokföreriet är ett ensamarbete så lite sällskap emellanåt för att lära känna andra förare är kanon.
I morgon har jag en tripp till Narvik. Pass med persontåg på förmiddagen för att hämta hem ett tåg sent på natten. Blir en låååång dag. Min handledare tänkte ta ett senare tåg. Vi hinner med andra persontåget, men marginalerna kan vara lite sådär. Om inget händer hinner man ju, men skulle nåt inträffa efter vägen kan det bli lite ont om tid. Fast å andra sidan. Så är det ju jämnt. Jag tar nog tidiga tåget. Kanske. Tänkt hinna en sväng på stan. Men det blir många dö-timmar sen, innan handledaren kommer. Ungarna vill ha Lefsor. Kan man iofs hinna köpa även om man åker sena tåget.... Hur göra?!? Man är lite mellan löner också, så det känns lite sådär faktiskt... Måste ju äta nåt också, och att gå ut o äta i Norge är inte billigt... Ska dit flera gånger under veckan, där en av turerna har samma skift/tid. Vi har fyra Narviksturer inplanerat. Med Rc-lok. Som vi inte ens får utbildning på! De kunde ju ge oss loktypen också snart så är vi klara Rc-förare.... "Nej, vi ska inte utbilda folk till andra företag".... ehhhh.... Bara 95% av vår arbetsgivares lokpark består av Rc.... Cirkus.... Annat är T44 och de har jag bara sett på håll. Aldrig varit in i. Däremot har jag varit in i - och kört en T46 som bara finns här i hela världen! Det finns fyra lok! Fast vi har ingen "utbildning" på dem så jag får inte köra dem. Å andra sidan är det ju samma med Rc. O dem kör vi!
Ja, aldrig blir det riktigt bra.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | |||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||
|