Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Kvasthilda - 13 maj 2009 11:57

Hur ska man palla en resa till Narvik? Är för snål för att stanna hemma. Tappar ju utlandstraktet om jag sjukskriver mig. Är egentligen inte så jobbigt med den här trippen. Vi passåker med persontåg upp och vänder i Narvik med det tåg vi ska ta hem. Kanske inte så snällt mot kompisarna att sitta i hytten med snorig näsa. Hytten i en Rc är dock större än i en Dm3, men betydligt mindre än salen vi har i en Iore...

Sen har man fått mens på det. Känns som det kan bli en kanontripp ikväll/natt.... Fast värsta dagen vad gäller det senare, blir nog i morgon. Blöder störtfloder andra eller tredje dagen. Sen lugnar det sig igen och man törs röra sig några meter från vart man satt ner rumpan. Usch o fy.


Vi hinner hem och slänga oss i säng och sova några timmar, sen bär det av norrut igen med ett tåg. Efter det kan vi välja att åka till Skräckens hotell o sova några timmar för att passåka med persontåget hem på fredag fm - eller så kan vi kanske hinna med våra kamrater med 4019(?) o passa med dem. Beror lite på hur många de är. Min elevkompis ville nog chansa på det. Ja, både hon och handledaren för den delen, men får jag välja, tar jag nog hotellsängen! (Ja vi är tre tjejer! Kiruna är mest jämlikt bland Sveriges alla lokförarstabar - o vi kör tyngsta tågen!)

Nåja, får ladda med vattenflaskor, pilleriller och näsdroppar - OCH papper så löser det sig. (snoret i alla fall).


Nä, lite frukost kanske. Klockan är mitt-på-da'n så det blir nog mer frunch.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards