Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Home Sweet Home

Av Kvasthilda - 1 augusti 2009 12:16


Hemma igen. Resan gick bra. Däremot smet taxin innan vi kom av perrongen. Chaffen hade tittat o såg att tåget började röra på sig och inga resenärer kom. Det var ju bara det att det tog sån tid för oss att komma av. Inte lätt att packa grejer i armarna på griniga ungar. Eller ja. SÅ griniga var de väl egentligen inte, men snarstuckna och lättretliga. Blir alltid bängel när vi ska av tåget och med packning för en person till, är de inte alltid så samarbetsvilliga. Men vi tog oss av. Var bara tvungen att ringa taxi en gång till. Pratade med Biggan som jag pratat med tiotusen gånger tidigare genom åren, när man avbokat ungarnas skolskjuts. Samma chaffis kom tillbaks efter att ha lämnat av en kille. Jag såg vårt efternamn i bakrutan på taxin från tåget och anade att det var just vår bil som försvann när vi passerade övergången några tiotalet meter därifrån. Chaffisen hade tagit bort skylten då och hunnit ringa Biggan o säga att ingen kom.... Tack för den Televerket...! Vi fick rabatt på resan som plåster på såren, så vår taxitripp hem kostade vad den gjort genom åren förr.

Har konstaterat att jag behöver införskaffa ett stycke USBhubb oxå. Behöver fler uttag! Externen behöver ett extra - på baksidan helst! Eller ja. Får se. *suck* Om nåt vore enkelt nån gång.

Hann lyssna på snabben av krysset men behöver mer tid så jag tar det senare. Håller så sakteliga på att packa upp grejer till höger o vänster.

Såg ut som ett bombat skithus här när vi kom hem. Hö o halm överallt. Musbajs o annat jox. Kände att jag var tvungen att sopa innan jag började packa upp. Ensamma tonåringar.... Jag tror jag ska bygga en bomb o spränga det här huset i luften så man får börja om igen. Nån som har ett slott till salu? Billigt? Lätt flyttbart? Med mååånga rum? O gärna ett par dubbelgarage så gubben blir glad också. Med inbyggd gäststuga så man kan slänga ut kottarna utan att de behöver flytta. Skicka en brevduva i så fall. Thänkjo värry match!

Kaffet smakar skit. Har bryggt om det två gånger, men den har ännu den äckliga fadda smaken som kaffe får i oanvända kaffepannor. Eller perklar. Vi perklar vårt kaffe. Halvkok.

Ska ringa min ömma moder o meddela att vi kommit fram ordentligt också.

Läjter då!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

1 augusti 2009 13:22

Skönt att läsa att resan gått bra men trist att taxin smet men bra att du/ni fick kompensation sedan. Jo, en USBhubb ska jag väl införskaffa snart också./Kul stavning på din svengelska. Du kan då verkligen få till det du!

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kvasten

1 augusti 2009 13:46

Engelska med svenskt uttal. Det låter sådär. Urtöntigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 26 maj 14:45

Den här bloggen får bara fler och fler fel. Nu går det inte att länka nånting heller. Man kopierar länken, markerar var man vill ha den, popupfönstret öppnar, man klistrar in länken och sparar. O nä. Ingen länk finns. Ska man nu behöva sitta med html...

Av Kvasthilda - Söndag 26 maj 09:00


  Tema nr 263 Ser inte skogen för bara träd 147/366   Skir försommargrönska.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 11:00

Ahh. Här såg jag fram emot en lördagstimme med Anna Charlotta, o så sitter Annika vid rodret och styr oss genom sina vilda vatten i stället, fast med ACs karta. Med tanke på musiken och uppgifterna lät det som ACs kryss, men i sedvanlig ordning kände...

Av Kvasthilda - Lördag 25 maj 09:00


  Eget tema nr 26 Färger jag blir glad av 146/366   Jag bara älskar vår vackra regnbågsvagn!    Här har den sällskap av en himlakropp. Fullmånen hänger i tråden ovanför :)        Tyvärr finns det personer som blir väldigt provo...

Av Kvasthilda - Fredag 24 maj 09:00


  Tema nr 248 Rinnande 145/366   Det har blivit en del "samlande" av bäckfåror de senaste jobbveckorna. Vi har ju X antal bäckar som kommer ner från fjällen omkring oss på sin väg ner till Torneträsk och de varierar enormt i storlek och vidd....

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards