Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

tröstemat

Av Kvasthilda - 12 augusti 2009 14:07


Känner mig urlakad. Ledsen och förbannad på samma gång. Skäller o domderar. Huvudvärken vill inte släppa. Magen skriker av ilska och värk. Tog en titt i tvättstugan och fick ett utbrott.

VEM har lämnat vårt tvätt- o sköljmedel på torktumlaren?? ÄR det vårt?!?? DET FÅR INTE VARA DÄR!!! Tar Klumpfots slut, ger jag mig fan på att han tar av vårt. Ställ in det i matkällaren!

(ett litet förråd som tjänat som matkällare en gång i tiden och där vi idag förvarar diverse torrvaror som mjöl o kaffe, extra ris o socker, schampo o tvättmedel, för att inte tala om kartonger med julpynt.)

Mellantjejen har alltid en förmåga att säga nåt som triggar alla mina dåliga sidor och jag blir VANsinnig.

Fast jag fick (tog) en kram innan hon försvann ut genom dörren så hon accepterade min förklaring om att jag just nu är drabbad av alla kvinnors förbannelse. Min PMS visar sig för mig i väldigt olika skepnader från månad till månad och just nu är den ett stort jävla monster.



Som tur är har jag ett par minikakor av mörkaste choklad att trösta mig med. Har köpt dem på tåget nån gång för hundra år sen. TROR det var när vi åkte NER till Dalarna, sonen o jag. För en evighet sen. Eller snart sex veckor sedan. Choklad kan överleva så länge hos mig. Hos Mig. Inte hos Maken. Eller barnen. Hos Mig.

Den här chokladen är en lisa för själen. Mörk o mumsig. O apelsinsmaken är finissimo. *puss-på-fingertopparna-ā-la-en-italiano*

*bryter genast en bit* MMMMMMMMMMMMM


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards