Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

narvik

Av Kvasthilda - 13 augusti 2009 08:58


Jag ska till Narvik idag och börjar om en dryg timme. Blir en lång dag! Vi ska åka buss hem. Får hoppas att vi kommer fram i rätt tid. Blir vi en timme sen är det kört.

Huv'et bankar o slår o jag har en släng av feber. Ryggen värker o allt är åt håvete. Jäkla mensvecka. Känns superkul att fara iväg på ett lok utan toalett, med flera herrans timmar innan man kommer dit man ska. Finns öppna stationer efter vägen så det kanske löser sig, men man kan inte veta! Tror jag åker i mjukisbrallorna. De är ju svarta i alla fall. Uniformstvång. Vi som inte ens fick uniformer förrän flera månader efter att vi börjat. Vissa av tjejerna har inte ens skor än. Finns inga som passar till deras pygméfötter. Där vi beställer från. Men det finns ju på LOKALA BUTIKER!!! *jisses* Att det ska vara svårt att få riktiga grejer.

Hinner vi äta i eftermiddag? Var?? Ska man bara ta mackor med sig? Är det nån idé att ta matlåda...??

Decisions.

Frukost.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

13 augusti 2009 09:26

Jag hoppas att det inte blir alltför tufft. Att vara kvinna och ha mens och inte ha tillgång till toalett som man vill kan verkligen vara JOBBIGT. KÄNNER verkligen med dig ska du veta. Har förstått att du har det kämpigt med PMS också, visst är det väl så?? Hoppas att du hinner äta också, för att dessutom gå HUNGRIG. Sköt om dig! Kramar från mig

http://elisannw.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

13 augusti 2009 19:34

Ugh, din stackare! :-( HAr också haft röd vecka, det går på slutet nu. BLAH! Lycka till hur som helst!!!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

13 augusti 2009 22:46

Först pms sen mens. Vad har vi kvinns gjort för ont egentligen? :D
Låter inge kul att inte få gå på toa. Jag skulle få ont och störtblödning bara av vetskapen!!! Kramar! När kommer du och fotar i Gammelstads kyrka? Miss ya! (L är i Kiruna/Vittang btw, till måndag...)

 
Ingen bild

Kvasthilda

13 augusti 2009 22:53

Ja, det blev en intressant resa. Gick bra men det var nära ett par gånger. Hade ett långt uppehåll i Bjørnfjell så jag passade på att smita in på stasjonen där. Skulle haft kameran med mig o fotat kyrkan/kapellet lite närmare också.

Gammelstad? Tja, måste få mer än två dagar ledigt för att hinna ett jäkla skit. Just nu är det tjyvtjockt. Har ju fortfarande ett par pryttlar med due luleadresser på....

Min son är i huset, men jag ser honom aldrig.

Fin kod fick jag... URKT! Passande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards