Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Millennium ett

Av Kvasthilda - 26 augusti 2009 23:38


Har just sett klart första filmen om mästerdetektiven Kalle Blomqvist, eller Mikael som han egentligen heter. Män som hatar kvinnor.

Shit va' bra den är!


 


Jag är en av få människor i detta land som inte läst böckerna. Har dem som ljudbok men har inte hittat tiden att lyssna på dem. 

Fick skäll av E-pigan för att jag satt mig att titta på den själv.

Hade du inte kunnat vänta så vi alla hade kunnat se den?

Hade jag väl.... Köpte den idag. Får den säkert från Enjoy eller Home Entertainment men den går tillbaks igen. Köpte den här för 149 pix, i stället för det den kostar i klubbarna - PLUS porto. Brukar skicka tillbaks det vi glömt avboka. Funkar bra.


 
 
Elisabeth

Elisabeth

27 augusti 2009 10:41

Jag hoppas att du "inte känner dig fullt så ensam nu" - jag har faktiskt inte heller läst böckerna! ORDET Millennium är väl annars symboliskt för mig, gjorde ju resan till Nya Zeeland år 2000 och i Christchurch bodde jag på hotell Millennium! Har inte sett filmen Män som hatar kvinnor men den sägs ju vara bra.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 augusti 2009 13:20

Du kommer INTE att ångra att du läste de böckerna, lita på mig! Men räkna med att bli arg...

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

27 augusti 2009 20:29

Jag älskade böckerna men har fortfarande inte kommit mig för att titta på filmen, trots att jag haft för avsikt att göra det snarast ända sedan premiären. Jaja, snarast är ett relativt uttryck.
Kram

http://lottans.bloggagratis,se

 
Ingen bild

Persil,ja

27 augusti 2009 21:52

Kanske lika bra att se filmen först. Jag har den också på vänt till imorrn. Då ska jag njuta. Jag har däremot läst alla tre böcker med den största behållning och kommer nog att bli lite besviken. Filmne KAN inte vara lika bra som böckerna. Det går bara inte. Spännande ska det bli iallafall!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Av Kvasthilda - Måndag 6 maj 09:00

  Tema nr 290 Sticker upp 127/366   Fick lite tid över en dag med bilkörning hem, så jag letade upp en av övergångarna där det fanns "pyramidmattor". De är svåra att avgöra storleken från lokhytten, men på nära håll ser man att de är rejäla, ...

Av Kvasthilda - Söndag 5 maj 09:00

  Eget tema nr 24 Hinder 126/366   En form av färist. I södra delar av landet läggs dessa sk pyramidmattor där det kan tänkas att folk genar, eller tar sig in i spårområdet. Min killgissning i våra trakter är att inga djur ska ta sig förbi vi...

Av Kvasthilda - Lördag 4 maj 11:21

Sitter mellan tåg och har några timmar att slå ihjäl, så lite kryssblogg fungerar idag. Annika. I sedvanlig ordning för mycket ordbajseri och virriga kommentarer. Saknar låttitlar där de kan ges, även om de flesta är självskrivna. Man känner sig aldr...

Av Kvasthilda - Lördag 4 maj 09:00


  Tema nr 260 Se på TV 125/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards