Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Kvasthilda - 25 september 2009 23:10


Jag överlevde filmen.

O nu är en av mina favvisar på teve... TLJ. Puss på dej!


Av Kvasthilda - 25 september 2009 21:22


Usch o fy o attan. Jag är inte på humör för en äcklig thriller. Red Eye är just en sådan. Med en av antifavoriterna i en av huvudrollerna. Äldsta dottern skrek rakt ut "Usch, Usch Usch" när hon såg hans isblå ögon i rutan. Äckelpäckelskurken i Batman Begins. Cillian Murphy heter han. Skådespelaren. Rollen i Batman är Scarecrow, eller Jonathan Crane. VIIIIIDRIG. Undrar om han spelar nåt annat än vider-roller...?

Just nu har han hotat huvudrollinnehaverskans pappa till döden. Kul att höra i ett plan, för en tjej som är livrädd att flyga, sitter närmast fönstret, inklämd bredvid ett totalsajko, sådär tiotusen meter över havets yta....

(jag gillar inte heller att flyga, så jag förstår precis hennes tankar...)

Äh, tror jag tittar på ett avsnitt av Gossip Girl i stället... Säsong tre är igång (i USA förstås).

Hahahahahhaaaa! Jag älskar Telias reklam. Pappa "Rrroland-från-Småland,-fast-jag-är-från-Skåne" förstörde just Johan o kompiskidsens videokväll... "Det är han som är the bad guy"

O SÖT-Ola gör reklam för "alla mina sidor". Han é go.


Gjorde en snabbsökning på Cillian för att leta bilder och jag hittade PRECIS en sån bild jag pratade om. Eller snarare att nån annan gjort samma koppling som jag. Jag sa åt pigan att han är lik killen som spelar Superman i Smallville, Tom Welling - och där fanns en bild som bekräftade detta! De har likadan mun. Är rätt lika över huvudtaget... Eller?

  

Hittade två andra bilder som jag satte ihop själv....

Dock kan ALDRIG Cillian Murphy matcha sötheten hos Tom Welling. Inte en chans.

Av Kvasthilda - 25 september 2009 20:16


Se där. Pratade med turfördelningen och fick ledigt i helgen. Sköööönt! Ska åka med en annan handledare nästa vecka - o fem veckor framåt o vi har jobbarhelg nästa. Då jag jobbade helgen som gick, beslöt vi att stryka helgens skift. SKÖÖÖNT! (igen) Slipper den hemska 24an/1an o en Narvikstur (som jag iofs gärna HADE åkt på...).


Kom hem långt före tidtabellen. Vårt tåg var klart när vi kom ner till Gv, nåja, vi käkade innan vi ringde o då höll de på att lasta. Vi fick gå nästan två timmar före tiden! YAY! Sån't är SWEET :-)

Vi tappade lite tid på hemvägen för att det var svinhalt. Dock är vi hemma tidigt :-))


På teven snurrar IDOL. Sista uttagningarna.


Av Kvasthilda - 25 september 2009 10:09


Fredag morgon. En vacker sådan. Hoppas bara att den där vinden jag ser är snällare än häromdagen. Igår blåste det iskalla nordanvindar.


Ska ner till Gällivare idag. Första skiftet på hur många dagar?? Man kan inte göra så mycket när jobb är inplanerade för vi har som sagt tjänst motsvarande och behövs det förare till nåt tar de TjM i första hand (tror jag) o jouren i andra. Detta givetvis beroende på när på skiftet jobbet blir av. Det får (ska) ju inte påverka nästa skift. Elva timmars vila. Vi börjar ett par timmar efter vår ordinarie tid idag. Skulle ju egentligen till Björkis o vända. Vet inte om det tåget är inställt. Nu blir det alltså persontågspass till Gv för att ta ett tåg från Kos. Vi kommer hem ungefär samma tid som vi skulle enligt schema. Skönt.  


Lön idag. Det är också skönt! Vet inte var mina övertidsersättningar for. Vi kan ju välja att lägga in slantarna på en tidsbank om vi vill men jag tror jag kryssade P. Än är det behov av det extra vi kan få. Har inte lika stort behov av extra ledighet för tillfället. Dessutom är det strul med våra Norgetrakt. Elever har blivit utan traktamentena i flears herrans år. Av någon anledning kommer det inte per automatik till oss. Nån glitch i löneprogrammet. Ska visst få allt i oktober. Är det sagt.... Återstår att se!


Nåja, såna oerhört intressanta samtalsämnen för alla utom jag själv, lämnar vi därhän nu.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards