Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Kvasthilda - 17 februari 2010 19:59


Lite glad får man väl vara en kväll som denna? Just hemkommen från jobb. Övertid. Övertid upp o övertid hem. Hur många minuter det till slut blev vet jag inte. Måste kolla det med tfören.

Jag är glad för att favvoinsen just åkt med o gett mig beröm. Nej, just ja. Inte beröm. Kan han inte. Hahahhahahaa! Men närapå! Det var ju det där med la'gårdsväggar.... Eller hur fan det nu var.

Han är trygg :-))

TACK!


Av Kvasthilda - 17 februari 2010 09:45


  


Sista Ordlös Onsdag hos akson

Av Kvasthilda - 17 februari 2010 09:31


...är trasigt. Så är det. Kanske därför vårt internet tappat kontakten stup-i-jävla-minuten hittills också? Pratade med supporten o fick ett bättre abonnemang. Tack för det Televerket. Eeehh, Telia. Billigare i alla fall.

De skulle skicka en ny router - o en switch. Thänkjoo. Har pluggat i vårt asgamla ADSL-modem o nu har vi EN internetanslutning tills den nya routern anländer. Förutom Makens mobila bredband då. Hade ju varit trevligt om Lapptoppen varit hel så hade vi haft ytterligare en anslutning sålänge.

E-pigans foton.... De är på Lappen o vi behöver få igång den. Finns inte en chans att den ska lämnas in. Svindyrt. Vet inte om det är värt det. Men om det gick att få tag i ett laddat batteri till eländet? Bara så man kan rädda det som finns på den? Är ju nackdelen med bärbara. Hur fan får man tag i grejerna som ligger på en sån hårddisk? En vanlig kan man alltid plugga i en annan dator, på ett eller annat sätt. Får se om jag kan ta mig in i den. Skitgrejer. Backup, backup, backup.

Nähä. Dags att göra sig klar. Undrar om jag får med mig insen idag? Han gav mig en underlig blick igår o frågade vilket tåg jag har. Det är ju dags för uppföljning, så kanske... Eller så var han bara nyfiken för när jag körde norrut ringde vår fd arbetsledare som gått över till annat företag o undrade om jag eventuellt skulle kunna ta med mig en av deras nya killar. Tja... Vet inte. Ev uppföljning. Så nä. En annan gång.

Nä, fixa lite ma'säck. Äta frukost. Göra klart.


Av Kvasthilda - 17 februari 2010 09:00


Tema nr 4 Ananas

50/365


Jag fortsätter på gårdagens frukttema och betar av ett nummer till. Ananas. Denna underbara frukt med sitt fantastiskt goda innandöme. Min söta SysterYster avskyr ananas o jag kan inte förstå varför. Enda typen av ananas hon stoppar i sig, är om den råkar finnas som smakförnimmelse i en vindunk eller i en Piña Colada på nån grekisk strand. Men vi älskar ananas! Tänk vad gott med färsk ananas till en skål gräddvaniljglass!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards