Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

365 Foton 2010 - 47 Droppar

Av Kvasthilda - 12 april 2010 09:00


Tema nr 47 Droppar

106/365


Mer vårsmältning. Snart har vi vår även i Kiruna. Det som i södra delar av landet kallas vår kommer framåt maj i vår ände av landet, norr om Polcirkeln. Så sakteliga smälter snön och isen, med malmdammet konstant närvarande. Lite svart anas i kanten. Många förundras över att vi har så mycket snö kvar, men om ni tänker er att Kiruna ligger på samma breddgrad som södra Alaska? Kanske ger en hint om hur långt norrut vi bor och att det tar sin tid innan vår och sommar når även oss.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

12 april 2010 12:54

Först vill jag ju säga att det är en läcker bild./Detta med breddgrader är ju något relativt ibland - delar av Grönland lär t.ex ligga på samma som Stockholm men har ett mycket kargare klimat och här skulle vi ha mycket kallare i landet rent allmänt om det inte var för Golfströmmen. Men jo, visst ligger Kiruna långt norrut och att det nu på våren märks mer än annars hur AVLÅÅÅNGT vårt land är./Har nog berättat tidigare att Lasse Kronér i Bingolotto nästan "fick dåndimpen" när en man från Kiruna ringde i juni och det hade snöat. Men trots att jag ännu inte har varit i Kiruna lät det inte så konstigt. Det är mer ovanligt men jag har nog upplevt snöblandat regn en gång i juni, i Spånga, men det blev nog ett lättare (någon centimeter tror jag) i delar av Dalarna, t.ex i Gagnef. Men jag var inte här omkring just då.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Charlotta

Charlotta

12 april 2010 19:17

Och jag som får bloggångest när jag kikar på vårbilder från Skåne och känner mig så där långt efter "alla andra". Jag ser det därför som min plikt att heja på våren hos er i norr också. :)
Det tycks finnas hopp även i Kiruna och dropparna syns tydligt. Ha en skön aprilvecka.

http://livetmedleran.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards