Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

hunger o längtan

Av Kvasthilda - 13 april 2010 12:37


Ojojooj... Sitter här och magen knorrar. Har fastnat i en massa fotobloggar med underbara och ljuvliga bilder av havet. Ett av dagens teman är Tidlöst och många har just valt att fotografera havet. Jag måste säga att avundsjukan river i mig. Jag vill ha en stuga vid havet. Eller åtminstone ha tillgång till en bit havsstrand. Det närmaste havet jag kan tänkas komma är Torne Träsk. Bor närmare norska fjord-stränder än svenska havsstränder. Det är trettio mil och mer ner till svenska kusten. Har aldrig haft den här längtan till öppet vatten tidigare. Måste vara en längtan till frihet. Är så leds på vinter och snö och vi har mycket kvar av den varan ännu. Fjällen är så fantastiskt vackra men jag ser dem varenda dag. Kan man verkligen ledsna på detta? Eller är det alltid den där längtan till det ouppnåeliga som hägrar och framkallar hjärnspöken? Eller är det bara bristen på ett körkort? Att jag inte kan ta mig nånstans på egen hand utan alltid måste lita till min ointresserade Make för att komma nånstans? Eller är det alla år man gått hemma utan att kunna göra något för inkomsten inte funnits där? Nu finns den där, men då finns inte tiden i stället. En strödag här och där. Inte hinner man ta sig nånstans då. Det har skapat nån form av apati hos mig. Kan inte. Vill inte. Fixar inte. Orkar inte. Ids inte.

Men jag VILL!


Men nu vill magen ha mat så det är väl bästa att lyssna på den i alla fall.

För det kan jag fixa.

Om jag bara ids.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

13 april 2010 21:37

Jag har ju inte RIKTIGT lika långt till havet men har inte sett något sedan 2004 tror jag väl (Skåne). Har körkort sedan samma år men inte tar jag mig någon vart mer för det. Men orsaken är ju den att jag inte har någon egen bil men längtar inte heller efter någon då det bara blir extra utgifter. Men jag får ta tåget snart, för ett "fängelse" kan finnas av flera olika orsaker och en enorm frihetslängtan kan jag känna alltmer!!! Men allt har sin tjusning, fjäll är vackra men vintern var så tuff den här gången rent vädermässigt.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

grannen

13 april 2010 23:29

Ta för fan & ryck upp dig & pallra dig till körskolan. Sen köper du en egen bil för makens pengar,spara dina egna.

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 april 2010 03:36

Hahahaaa. Tack söta du. Bra råd.

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

14 april 2010 10:57

Maka...löst svar från grannen.. Alla råd är ju faktiskt goda utom de dåliga../Har ju inte varit där, men om jag får möjlighet snart hade jag säkert förstått din situation mycket bättre. När jag tänker efter (det behövs ju lite sånt ibland också...) så har du väl talat om att du bor lite i utkanten så att kommunikationerna inte är så jättebra. JAG bor för sjuttom bara 5 minuter från t.ex Centralstationen och får jag bara ordning på "vissa saker" kan jag mycket lättare ta mig någonstans. Men det är inte HELT UTESLUTET att jag skaffar en liten bil någon gång, men jag måste få en bra lösning på detta då. Det får liksom bli "lagom dyrt".

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards