Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Torsdagsreflektionen v15

Av Kvasthilda - 15 april 2010 12:18


Det är ett tag sen jag har reflekterat över veckan som gått. Det har rullat på likadant under våren och inget jättestort har hänt - förutom att jag blivit med kamera igen då min gamla EOS slutade funka och jag har köpt en ny o fräsch.

Veckans reflektion då. Vad har hänt den här veckan? Inte mycket. Som vanligt. Snötäcket smälter långsamt undan. Andra bloggare visar upp vårblommor på löpande band, här blommar inte ens tussilagon ännu. Den senaste veckan har mycket gått ut på att vänta. Det har varit väntan på sten som ska lastas. Andra tåg som ska gå iväg så jag  får gå (de måste gå i rätt ordning, en sanning med modifikation som jag kommer till). Det har varit väntan på andra tåg för lokbyten, då loken gått sönder. Det har varit väntan på tågmöten, för att andra tåg är prioriterade före malmtågen - oftast. OK, det gäller ju faktiskt landets prio-två-tåg, ARE och person-tågen o de går alltid före om möjligheten finns, hur sena de än är.


Fotot idag är inifrån väntsalen på Abisko station då jag väntade där på ett försenat möte pga lokskada på ett annat tåg o lok.



På väggen har en tysk kille reflekterat över livet och skrivit ett poem på tyska - spegelvänt. Det var någon gång under föregående sommar/tidig höst och det har fått sitta kvar. Antar att det kan klia i fingrarna på en "artist" att ta itu med stora vita väggar. Jag tycker det är rätt läckert, men förstår inte vad han skrivit. Bara det han gjort på engelska. Fotade hans texter och vände dem i datorn när jag kom hem :-)


Just ja, det där med att tågen måste gå i rätt ordning. Hände just häromdagen att norska MTAS skickade kompisens tåg före mitt. Det är ett extra sommartåg men borde väl gå i turordning ändå, kanmantycka. De hade ju kunnat döpa om tågen och att just tåg X inte MÅSTE vända i tåg Y som det är satt att göra. Äh. Vi kom hem båda två i alla fall.


Annars har veckan trallat på som vanligt. Ungarna har haft påsklov och mått gott. Sonen har varit med sin far på fjället ett par dagar. Pigan har mest lallat runt med sina kompisar och farit till Björkliden för lite vintervistelser med skoter och annat. Största pigan har klarat teoriprovet för körkortet och kommit ett steg närmare bilratten.


Torsdagsreflektionen hos sinneskatten


 
 
Helena

Helena

15 april 2010 12:50

Inget är som väntans tider brukar man ju säga. Skönt att våren är på väg till er också iaf! :)

http://aragornsfru.blogg.se

 
LottaM

LottaM

15 april 2010 14:38

Hejsan!
Väntar man på något gott väntar man aldrig för länge med tanke på våren. Tågen kanske man inte kan göra någonting åt.
Ha en skön torsdag!
LottaM

http://httpresagenomlivet.blogspot.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

15 april 2010 15:15

Tufft däruppe! Känner med er! Kämpa på... Snart er tur att få vår!!!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
sinneskatten

sinneskatten

15 april 2010 17:54

Att ni ligger en bit efter oss i vårens framfart är svårt att fatta för oss här nere.
Det är det som är så spännande i bloggvärlden.

http://sinneskatten.blogspot.com

 
Mariann L

Mariann L

15 april 2010 21:40

Det där med vårblommor beror ju till viss del på om man ser dem också. Jag tror de funnits här i Östergötland men jag har inte sett tussilago förrän idag. Kul med nån som bor i Kiruna. Min brorsdotter har efter att ha gjort sin utbildning klar fått jobb på Esrange. Var på väg sportlovet 2009 för att hälsa på henne men fick förhindr i sista minuten. Hoppas på att komma iväg nån gång. Vad tjusig station i Abisko!

http://mariannlostinline.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Av Kvasthilda - Söndag 14 april 09:00


  Tema nr 350 Vårvinterljus 105/366   Och ett jaktplan passerade på realtivt låg höjd. Lite svårt att se det mot vårsolens sken, men det är där, lite nedanför solens vita ljus.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards