Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Veckans Hus #20 - Konsoler

Av Kvasthilda - 31 maj 2010 15:10


In i arkiven. Det är enda stället där man kanske, kanske kan hitta nåt av alla roliga detaljer Hedwig hittar på. Kiruna är fortfarande inte den mest upphetsande husstad att titta på arkitektoriskt. Den är alldeles för ung och det är för mycket rena linjer. Måste nog x antal mil söderut för att hitta en stad där det kan finnas utsmyckningar av olika slag, men jag har en vag känsla av det måste till ännu mer "södriga" stadskärnor än mina närmaste "storstäder" för det...


Hittade ett hus från vår "skolresa" till Göteborg - för FYRA år sen. Jisses, tiden går... Önskar att jag hade möjlighet att flänga runt lite o fota. I sommar blir det förhoppningsvis mer fotande med annat i bakhuvudet. Med ett par större minneskort och nya fräscha batterier kan det kanske blir nåt att stoppa i arkiven för framtida teman :-)

Veckans tema är konsoler och det här huset har en del av den varan. Inte många, men de finns där!


Har ingen aning om vad det är för hus vi tittar på här, men det kanske hugade Göteborgsresenärer - eller innevånare vet. OK, en snabb CSI-enhancning (NOT) av bilden och en snabb-Googling säger mig att det är Stora Nygatan 25, vilket innebär Jensen Gymnasium vid Kungsportsplatsen. Fotat från Paddan i kanalen med allt vad det innebär av motljus o knepiga vinklar.

(Klicka på bilden för något större bilder, högerklicka o öppna nytt fönster/ny flik för ännu lite större)


Jensen Gymnasium, Gbg




 



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Veckans Husutmaning


 
 
Hedwig

Hedwig

31 maj 2010 21:17

Bra jobbat. Där fanns det konsoler av flera olika slag. Visst är det nästan lika kul att gräva i arkivet och återupptäcka de gamla korten? En märklig byggnad, ser tung och allvarsfylld ut, eller hur ?

http://veckanshus.stjernvall.se

 
foto CHIP - Birgitta

foto CHIP - Birgitta

1 juni 2010 13:29

Det var konsoler som heter duga och från topp till tå :)

http://foto.rudenius.se/post/2010/06/01/Veckans-hus-Konsoler.aspx

http://foto.rudenius.se

 
munamaj

munamaj

1 juni 2010 20:57

Många tunga konsoler var det här. Ser allvarsmt ut hela huset. Bra foton.
fd.Ladyinblue
Ha de fint/Ulla

http://ladyinblue.bloggplatsen.se

 
Anni

Anni

4 juni 2010 10:40

Vilket läckert hus, kul att det trots så olika balkonger ändå är harmoniskt och geometriskt. Snygga konsoler!

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Mona

Mona

6 juni 2010 00:46

Jag är ju göteborgare, men det här huset har jag ingen koll på. Får gå dit o kika någon dag. Jag har upptäckt att det inte är så lätt att fota hus. Det är motljus, skugga, svåra vinklar. Många gånger vill jag helst stå mitt i gatan för att få rätt vinkel, men där kör bilar, spårvagnar, motorcyklar...

http://fotoentusiastenfotoblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards