Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

buss

Av Kvasthilda - 18 augusti 2010 08:21


*bäh*

Vi måste fixa busskort. Då kommer frågan. NÄR är bästa tiden att skaffa ett kort? De räcker i 31 dagar från första resdagen. Jahapp. Ska vi då köpa ett kort den dagen man vet att det kommer in nya pengar? I Studiebidrag räknat är det den sista varje månad. I lön är det den 25e. Skolan har börjat och resor ska företas. Köper vi ett nu räcker det bara 31 dagar från NU o tar alltså slut innan den 25e och/eller den sista. Sen gäller det att få Dotra att hitta rätt buss. I Kiruna finns det EN buss att tillgå o den tar oss genom hela stan. Man kan få byta beroende på vart "på andra sidan av stan" man ska. Här är du tvungen att byta för att komma till Lugnet. En uppsjö av bussar. Kan vara nog så skrämmande för vilken KirunaUNGE som helst. Nu är bruden arton bast men det ter sig uppenbarligen lika skrämmande ändå. Det går att promenera om man mot förmodan skulle missa en av de tre bussarna per timme men det tar nästan lika lång tid att vänta in nästa buss. Givetvis lite beroende på var man befinner sig. Sen är det ett jävla gnäll om att ta sig TILL bussen... Ja, men herre gud. Femhundra meter. Ungefär.

O mina ungar är inga Curlingbarn. Har aldrig varit. Ändå gnälls det - i vissa led...

O idag strilar det. Riktigt jävla blötregn. Ett sån't där tretusen-procents-luftfuktighets-regn. Allt bara för att jävlas.

Hade tänkt följa med idag för att visa hur bussarna går o var man ska byta och till vad. Det är sjutton grader. Varmt. Hemma är det väl minst en etta mindre. Ett tiotal grader lägre temp. Datortempen visar TRE.... *rys*

Måste fixa ett busskort på nåt sätt.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 augusti 2010 11:26

Åker ju buss härifrån och till föräldraorten (som förresten var på teve igår kväll!) men annars har jag inte åkt buss så ofta på senare år. Ja, för exakt ett år sedan tll Stockholm. Kanske det blir snart. Ja, Stockholm ja, där köpte jag ett månadskort och kunde åka "allt möjligt", inte bara buss. Detta kort ändrades sedan så att det gällde i 30 dagar från det man köpte det, alltså inte från den 1 i varje månad. Åkte jag ofta kunde jag ganska tidigt "tjäna in" detta./Lugnet ja... för några år sedan gick jag fel och hamnade vid Lugnet någonstans när jag skulle hem men hade lite svårt att hitta ut, men uppenbarligen gjorde jag ju det till slut... Detta med att hitta rätt buss, tåg eller vad det är kan vara knepigt ibland. När jag själv gick i gymnasiet åkte jag i 4 år de 3 milen till Sandviken./Ja, inget kul väder igår. Bättre dock idag, och kanske det kan bli något fotande, får se hur det blir med den saken.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards