Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Kvasthilda - 21 juni 2010 11:13


ja, det är måååååndag morron....

Eller mittådan.


Min klocka ringde inte i morse så jag har sovit till kroppen vaknade av sig själv. Tog en stund. Som tur är börjar jag inte jobba förrän sådär en kvartitre idag. Hoppas det slutar regna. Regnar än. Det är då grönt o fint ute, men det blir ju så halt. Har Iore hem i alla fall (om nu loklistan stämmer). Blir det som sist jag körde hem spelar det ingen roll. Sjuttiotåg när man ligger en block bakom en annan förare. Visserligen med sjuttiotåg det också men bara en block ger andra problem om det inte hunnit passera en signal innan jag kommer till min. Ryckigt o hackigt. Tåget före mitt var sent o mitt var tidigt. Fjärren hade ju kunnat släppa iväg honom en block till innan jag fick gå. Var för lastmötenas skull. Nåja, Idag är en ny dag med nya problem.... eehhhhh möjligheter. MÖJLIGHETER. Sådeså.  


Hungrig. Lite frunch kanske? Eller ja, det heter visst brunch även på svenska numer, undrar vad bröllopsgästerna fick igår? Antagligen inte müsli o mjölk med en skiva falukorv? Eller stekt ägg på en macka?


Av Kvasthilda - 21 juni 2010 11:02


17 juni 08.20


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Bildligt Talat v25



Av Kvasthilda - 21 juni 2010 09:00


Tema nr 221 Practical Joke

177/365


Ja, jisses. Pojkar.... Jag har några kollegor som älskar att driva med varann och de ställer hela tiden till det för någon av de andra runt omkring. Alltid samma killar som råkar ut för något och får tillbaks av samma killar. De drabbar sällan någon annan utan håller sig inom sin lilla klubb. Harmlösa skämt. En kille fick hela sitt omkläd-ningsskåp inklätt i en lång, lång, lång gemkedja en gång. De limmar ihop flaskor o ger varann hjärtattacker i tron att de när som helst rasar i golvet o går sönder.
Här är ett par bilder. Brevlådan är full av grejer. Grillpinnar och öronproppar. Och nån har rensat ur en brödkartong tror jag. Smulor, smulor, smulor.... Killen vars namn står på lådan gav senare igen - nedre bilden är ett tillfälle. Fyller sin antagonists skåp med sönderrivet skrivpapper och som här toapapper.... Vuxet? Njaeee... men kul i alla fall. Harmlöst.

 

 

 

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 21 juni 2010 00:15


Just efter midnatt o fåglarna kvittrar igen. Har det så äntligen slutat regna?


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards