Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Kvasthilda - 23 juni 2010 18:39


...eller åtminstone en jorduggla. Bättre än så här blir det inte när de dyker upp oförhappandes.




Av Kvasthilda - 23 juni 2010 16:16


Nån som har lite koffeintabletter? High Boost? Urrrkkkkk. Jag är övertrött. Jävla nattskift. Om jag sover fem timmar på natten klarar jag mig hur länge som helst, men sova fem timmar på förmiddagen efter ett nattskift. Nej. Funkar inte. Min kropp är helt inställd på att sova åtminstone tiden mellan tre o sex.

O katten är knastokig. Tror han har fått i sig koffeintabletter... DELA med dig lite av den där energin tack!


Av Kvasthilda - 23 juni 2010 14:06


På väg till jobbet igår hörde jag trumpetande nånstans "i fjärran" - dvs på andra sidan om en stor garagebyggnad. Slängde en blick ut mot sjön - vilken är belägen sådär ett par hundra meter från var jag befann mig. Såg ett sträck svanar o hade kameran i näven. Dock med linskydd på och ostartad. Slog igång den o slängde av några bilder. Har klippt ner en av dem lite grann och sedan lite till och fixat lite med kontraster o färger för att bättre få fram den tiohövdade flygande blåsorkestern. Tur nog följde de "min" strand så man ser vad det föreställer.....

Såna här ögonblicksbilder måste man vara beredd på efter järnvägen. Har försökt fånga en jorduggla ett flertal gånger men den dyker upp så tätt inpå loket att man sällan hinner utan att få en blurrig klump med nåt vingliknande...





Av Kvasthilda - 23 juni 2010 09:00


Tema nr 242 Ring

179/365


Idag är det vår förlovningsdag. 21 år sen idag. Var tog tiden vägen? En kylig midsommarhelg som tillbringades i tält i Härjedalen. Vi åt jordgubbar o drack rosévin - långt innan det blev så poppis att det finns på låda.

Ringarna på bilden har inget med vår förlovning att göra men jag tänkte att det kunde passa bra idag i alla fall :-) Ringen jag ville fota är den högra guldringen med den vita stenen. Det var min mormors ring en gång i tiden. Hon hade den alltid på sig och den är sliten och ringen börjar vara tunn, men jag älskar den.

Den andra är en finsk bronsring som jag fått av Maken, långt innan han blev just Maken - eller ens Fästmannen. Det är inte Kalevala utan ett annat märke som jag aldrig kommer ihåg vad det heter. "Bilden" den föreställer är i alla fall solen och jag har fler delar i samma serie. Bland annat ett par örhängen som den busen köpte till vår tioåriga bröllopsdag... Återkom i december för att få veta mer... ;)




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2010 hos akson



Av Kvasthilda - 23 juni 2010 02:58


Jäklar vad kul. Jag såg just en rävunge med sin mamma bredvid spåret.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards