Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

kusin vitamin

Av Kvasthilda - 3 februari 2011 12:59


Han är verkligen en vitaminkick i vårt kalla Kiruna. Kottarnas kusin är på väg hit för sitt sista skift hos den träliga tradiga tradaråkare han jobbar. En riktig skitstövel som inte ger ut den lön han ska. Jag ska fixa lite mat tills han kommer. Är på väg upp från Gällivare men hade visst lite lossning innan han kommer till oss. Han är omtyckt bland kunderna också och många av dem vill inte att han slutar. Trivs man inte med chefen så gör man inte, sen spelar det ingen roll hur trevliga kunderna är.

Jag har en ledig dsag idag. Skönt.

Snön vräker ner. Maken är ute med snöslungan o försöker minska lite på mängderna runt huset.

På teven rullar en repris av Ellen. Underbara Ellen. Jag gillar henne :-) DeGeneres.

Nä. lite backuper på G. Kanske bäst att sätta fart.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

3 februari 2011 13:06

Här är det +3 och det regnar...

http://elisannw.bloggplatsen.se

Kvasthilda

3 februari 2011 13:33

Usch vad tråkigt. Vi har tio minus.

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

3 februari 2011 16:57

Pappa har precis ringt och tycker OCKSÅ att det är bra! Tycker att detta är helt okej, hellre än att snön vräker ner!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

Kvasthilda

3 februari 2011 18:00

Hehhehe. Regnet gör ju att snön smälter, men vi har så mycket snö så nåt regn vill vi inte ha. Det blir bara is o halkigt.

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

3 februari 2011 17:07

Har förvisso skrivit det i min blogg men solen sken senare.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

3 februari 2011 18:35

Jo, det har Du ju förstås alldeles rätt i. Var nära att "dratta omkull" häromdagen. Nu förstår jag bättre, så det är ju bättre att det kommer "i mindre portioner" eller hur jag ska uttrycka det. Snön här är inte så "tjusig" nu, mer grå än vit på sina ställen.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Kvasthilda

3 februari 2011 18:50

Här är den vit och vacker :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards