Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

hmmmm

Av Kvasthilda - 4 februari 2011 15:04


Lång o stressig dag. Av fler anledningar än en men jag ids inte ens prata om det.

Har haft lite repetition av funktionskontroll idag. Också stressigt.... Fast det ska nog gå bra. Har min första ensamma godstur inatt - men fick veta att vår instruktör som uppdaterade oss idag, kommer att köra tåget framför mitt - avgång nån timme tidigare än mitt - så det känns lite tryggare :-)

Dock är inte vädret det allra bästa för godstågskörning. Vitt o vackert betyder problem med tågen... Framför allt som det kommer mer vitt. Hela världen är vit.

Ingen mat finns det. Färdiglagat. Maken ligger o sover. Hade visst lagt sig precis innan jag kom hem. Hur typiskt är inte det då? Sköt markservicen när jag jobbar natt - speciellt om jag just varit ute på jobb o har kort om vilotid däremellan. *bah*


Katten är skitrolig. Han älskar papperspåsar och har fått en sen vi var o handlade häromdagen. Han vill gärna krypa in i dem om han kan... Det är bara det att efter en stund vickar han omkull påsen o kliver upp på den. Då blir det svårt att komma tillbaks in i den för öppningen blir hoptryckt. Så smyger han omkring på den. Det prasslar men får inte prassla för mycket så han trampar med mjuka steg - prasslar lika mycket för det! Sötnos.


Nä, kanske jag ska ta o packa ryggsäcken. Ska jag ta med kameran kanske? Jo. Har ju hela dagen i Boden i morgon igen. Mer då? Datorn? Vi har ju fritt internet på hotellet. Nja, får se.

Man ska ha så jäkla mycket grejer med sig. Mat. Man kan ju bli stående timvis efter linjen. Värmeljus? Bra att ha om strömmen går. Eller att man tappar spänningen som det faktiskt heter på järnvägsspråk. Då blir det kallt. O fort går det.

Usch. Stress.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards