Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Kvasthilda - 16 februari 2011 22:52


Jahapps. I morrn är det så dags. En självstudiedag. Frågan är om man ska åka på jobbet o kika in på datorerna där eller sitta hemma o lyssna på skiten? Saken är bara den att man ska till Boden natten efter. O DET är ångest. Persontågen är inställda pga kylan, men godstågen går huuur jävla kallt det än är. Eller snarare SKA gå. Om de gör det är en annan historia. Inget funkar som det ska i kylan. En kompis höll på SJU timmar att ta sig till gällivare häromnatten.... SJU TIMMAR?!?

Tror jag sitter hemma o pluggar lite. Då kan jag krypa i säng när jag vill, för nattens tur är viktigare o jag hinner kanske lyssna på en o annan del senare i självstudierna. Vilket jävla påhitt. Vi är nog förbannat ensamma som det är o nu ska man inte ens få ha pluggerierna tillsammans med andra förare?? Ingen att bolla idéer med. Eller få tips av. Eller ställa frågor till. Jag kan ju fråga Fredrik eller vem som nu läser kursmaterialet men jag lär inte få nåt svar. Det är liksom lite ensidig kommunikation.

En kollega ringde också ikväll. Han står på min sida. Tack! Det gör väl de flesta. I vad? Ja, DET förtäljer inte historien men det är alltid skönt att kollegorna håller med och stöttar en när det behövs.

Kan nån stötta mig på fredag när jag ska ut o köra godståg också?? PLEASE?

Äh, nu kallar kudden o duntäcket. Ljusstumparna är snart nerbrunna. Har eldat mina stumpar från adventsstakar o annat o de har brunnit X antal timmar till.

Go'natt!


Av Kvasthilda - 16 februari 2011 10:43


Ett inlägg med lite Gott o Blandat...


Alla Hjärtans Dag har ju passerat och med de X antal rosor och chokladbitar. Maken var bortrest men fick faktiskt sin påse sen han kom hem. Eller snarare sent igår kväll innan jag skramlade i säng, frusen o eländig för att läsa en stund. Bland annat innehöll påsen en hjärteask med goda chokladpraliner. I lite mörkare choklad.


Nu var jag lite sur på Gubben igår av diverse olika anledningar men han fick i alla fall påsen. Snål som han är, kommer han INTE att dela med sig mycket av det här. Han parkerade påsen på golvet i sovrummet. *suck* Att jag gav honom den betyder väl inte att han behöver snåla o inte öppna nåt o dela med sig? Va? Jag hade kunnat parkera påsen på vardagsrumsbordet till alla att ta av i stället. Som sagt. Lite sur var jag o det sitter i än. Det var en gåva. Min gåva delade jag fifty fifty med honom.

Orättvis är världen. Jag är GODISSUGEN! :p


Andra hjärtan har brustit den senaste månaden. Februari har inte varit snäll mot oss. Jag satt och åt frukost i Boden på morgonen den fjärde februari och slölyssnade till och kikade på något av morgonprogrammen. De hade bland annat bjudit in Börje Ahlstedt och Kjerstin Dellert. Minns inte vem den tredje gästen var. Ämnet var Lena Nyman. Hennes sjukdom hade till slut brutit ner henne så kroppen inte orkade längre och hon somnade för gott natten mot fredagen.


  


Ett par dagar senare var det dags igen. En av världens bästa gitarrister slutade spela. Gary Moore blev endast 58 år.

Han har gjort en massa bra låtar men här är några av de mest kända (o mina favoriter):




Over the Hills and Far Away:



Wild Frontier:



Åsså förstås Still got the Blues:



Sorgetider....

Tarvar en chokladbit. Visst?


Av Kvasthilda - 16 februari 2011 10:17


Jahaaaja, Har inte varit i fotobloggsvängen på ett tag. Annat än 365orna vill säga. Insåg just att Petunia flyttat på sitt Himmelskt-tema till fredagar. Jag som tänkte lägga upp mina bilder från igår där nu. Ids inte vänta till fredag så jag tar dem nu o får väl länka till henne då i stället. Kanske :-) Lär nog inte få till dessa bilder en gång till denna vecka.

Fotograferat igår em/kväll:


Solen på väg ner. Klockan är halvfyra. Halon är kvar.

Hela dagen har det skimrat runt solen för alla iskristaller som flutit runt i luften. Såna här fenomen kan även ge en illusion av flera solar runt om i bågen, men jag såg bara "regnbågen".


Månen ovanför vårt tak hade också gloria - även om något annorlunda.



Av Kvasthilda - 16 februari 2011 09:25



Temperaturen är hög uti kroppen,

närmare fyrtio än trettiosju.....


Fast ute är det kallare än så.

Min temp i köket visade minus tjugofem för några minuter sen (ca 09.20)

Jag anser ju att det fortfarande är molnigt. Ser ingen sol.

Tänder lite värmeljus tror jag. *burr*


Av Kvasthilda - 16 februari 2011 09:00



Tema nr 265 Snart

49/365


Snart slår den om. Den stillastående röda gubben hoppar ner ett steg o blir grön. Trafikljusen på ömse sidor är båda röda så skuttet är bara sekunder bort! Herr GårMan, fast i lampform.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards