Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

hjärtligt?

Av Kvasthilda - 16 februari 2011 10:43


Ett inlägg med lite Gott o Blandat...


Alla Hjärtans Dag har ju passerat och med de X antal rosor och chokladbitar. Maken var bortrest men fick faktiskt sin påse sen han kom hem. Eller snarare sent igår kväll innan jag skramlade i säng, frusen o eländig för att läsa en stund. Bland annat innehöll påsen en hjärteask med goda chokladpraliner. I lite mörkare choklad.


Nu var jag lite sur på Gubben igår av diverse olika anledningar men han fick i alla fall påsen. Snål som han är, kommer han INTE att dela med sig mycket av det här. Han parkerade påsen på golvet i sovrummet. *suck* Att jag gav honom den betyder väl inte att han behöver snåla o inte öppna nåt o dela med sig? Va? Jag hade kunnat parkera påsen på vardagsrumsbordet till alla att ta av i stället. Som sagt. Lite sur var jag o det sitter i än. Det var en gåva. Min gåva delade jag fifty fifty med honom.

Orättvis är världen. Jag är GODISSUGEN! :p


Andra hjärtan har brustit den senaste månaden. Februari har inte varit snäll mot oss. Jag satt och åt frukost i Boden på morgonen den fjärde februari och slölyssnade till och kikade på något av morgonprogrammen. De hade bland annat bjudit in Börje Ahlstedt och Kjerstin Dellert. Minns inte vem den tredje gästen var. Ämnet var Lena Nyman. Hennes sjukdom hade till slut brutit ner henne så kroppen inte orkade längre och hon somnade för gott natten mot fredagen.


  


Ett par dagar senare var det dags igen. En av världens bästa gitarrister slutade spela. Gary Moore blev endast 58 år.

Han har gjort en massa bra låtar men här är några av de mest kända (o mina favoriter):




Over the Hills and Far Away:



Wild Frontier:



Åsså förstås Still got the Blues:



Sorgetider....

Tarvar en chokladbit. Visst?


 
 
Lairama

Lairama

16 februari 2011 14:32

Sorgetider multum!
Två stora människor som försvann.
Helt klart värt en och annan chokladbit. Märker Gubben om du lånar ur den parkerade påsen?

Vilka fina himmelsbilder du har tagit. Det märks att du bor långt norröver, här (söder om mitten av Sverige) blir himlen aldrig så där strålande vacker.

http://lairama.wordpress.com

Kvasthilda

16 februari 2011 17:34

Tack :-)
Det är lätt att ta fina bilder när omgivningarna medger det :-) Du har mycket annat att fotografera som inte finns här. Ibland blir jag så avundsjuk på närheten till det som inte finns här. Gamla hus med mycket att titta på eller havet... Nu bor ju inte just du så nära det sistnämnda men andra bloggare. Man blir lätt hemmablind :-)

Så länge asken är oöppnad lär han nog märka det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards