Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Kvasthilda - 22 juni 2011 19:27


Mer kända motiv.... Björkdungen utanför "vår" stuga.

Den har blivit "utsmyckad" med en vinterskylt. Fast det är klart. I Kiruna med omnejd använder vi sparken som trädgårdsmöbel sommartid. Lixom ingen idé att ta in dem. Snart är det vinter igen.




Av Kvasthilda - 22 juni 2011 18:44


Sitter i Björkliden - i Ole Normans stuga. Har kikat in som hastigast i "vår" stuga också o där ser helt annorlunda ut nu. Gick ut för att fota min björkdunge o ett par killar satt på trappen o drack en bira. Mmmmmmmmmm.... "Ja, det är ju valfritt" sa de... "Nå inte, jobbar". Eller jobbar o jobbar...

Mitt tåg kom så långt som till Kopparåsen, sen blev det stopp till åtminstone efter åtta ikväll. Jag ska ha samma tåg tillbaks är det meningen. Blir sent mao. Jaja.... Gör inte så mycket, bara jag är hemma i stan igen till mellan elva o ett i morrn. Då skulle en tekniker från ComHem komma förbi o titta på vår teve. Jaja, det tar vi sen.


Hade en kollega med mig. Det är meningen att vi ska ringa upp norsken när vi närmar oss - som vi gjorde vid bytena före jul. Liiite jävla svårt då telefonen inte är inkopplad. Gav kollegan mitt nummer o bad henne vidarebefordra det till norsken. Glömde liksom bort det i brådrasket vid förarbytet.


O jäklar i snuset vilken anslutning det är i den här stugan. Jag vill minnas att den var halvkass i "vår" stuga. Det är ju väggivägg... Fantastiskt. Nu har jag fem starka blå pinnar i det mobila bredbandet. I andra stugan var det bra om man fick tre - o om de ens var blå. Mycket bättre anslutning här än i vårt kök hemma!


Dock har det regnat hela dagen - o vägen till björkis. Inte mycket till utsikt. Man har ju sett bergen på andra sidan träsket men inte så mycket mer. Fick stopp in i Abisko så jag passade på att ta ett par bilder över sjön. Stängde dock dörren ganska omgående då ett vägrov låg dött i diket o luktade APA. Kompisen tittade ut o sa att "usch, det känns som om det luktar bara av att man tittar på det". En älg var det visst. *rys*


yes

Av Kvasthilda - 22 juni 2011 10:50


Ringde just vår op o kollade om mit ttåg ska gå idag. Det har varit inställt lite nu o då nämligen. Jag ska till Björkliden idag!! Wooopppiieee!

Hade ju kunnat önska lite mer av vädret då molnen garanterat kommer att täcka den fantastiska utsikten över Torneträsk och bergen på andra sidan men man kan ju hoppas på nån liten glimt av vyn.

OK,

matsäck CHECK 

dator CHECK 

bok att läsa CHECK

Gäller bara att se till att de verkligen följer med då... hehhehee...

O jag slipper sitta i väntsalen. Vi lånar Oles stuga.

Undrar om det är fler förare där? Är ju enda tåget som delas. Fifty Fifty ska det köras (oftast) och det här extratåget delas av svenska o norska förare som vanligt. Eller som "på den gamla goda tiden" som arbetsledaren uttryckte det. Var ju så länge sen!

Av Kvasthilda - 22 juni 2011 09:00


Tema nr 202 Ogästvänlig
175/365

Det fanns en gång en stuga i fjällen som Sven Hörnell döpte till Hotell Frysifast. Stugan hade inga fönster och såg bedrövlig ut. Den här kåken har heller inga fönster längre - om nu det vore byggnadens största problem. Den har tappat en vägg också. Och en massa andra delar.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards