Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Kvasthilda - 5 juni 2011 12:06


Hahahaa... Det verkar som om mina ABC har ett tema även denna gång. Det är inte riktigt så men det blir en del ätbart :-) Denna veckan har chokladerna något gemensamt. Blåbär! Finska Fazer gör också en supergod choklad med blåbärspaj (!) men den har jag ingen bild på just nu.



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Veckans ABC

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 5 juni 2011 11:08


Mötet gick bra igår. Gubbarna verkar vara rätt nöjda. Skönt. Det är jäkligt dumt när ett jaktlag barkar ur och folk blir osams pga missförstånd o annat skit. Nu har de rett ut allt o som sagt. Allt är bra.

Solen skiner från en inte helt klarblå himmel men det blåser isvindar. Efter stormen igår är man lite förvånad att det finns nån vind kvar att dra förbi. På sina håll i Västerbotten har visst tak blåst bort. En av grannarna här på Ryggen fick dasset omkullvräkt. Tur att ingen satt inne där då ;) Men jag förstår det. Allt löst runt omkring här, tog sig en svängom o for ut i sjön. Gone with the Wind.

Presenningen är numer fastskruvad så bräderna ligger fast förankrade under. Den ligger där som skydd för väder o vind och det är ju bra om den kan göra sitt jobb. Den farten presenningen med vidhängande brädor hade, gjorde att en hörnsten under bastualtanen flyttade på sig när den fastnade där! Kilade in sig under altanen. Tack o lov - annars hade jag legat risigt till antar jag. Vågade knappt gå förbi bräd-högen för att ta mig in i stugan. JÄKLAR vad det blåste. Dock låg alla brädor kvar på sin plats.

Det hade varit en kanonfin dag om det inte vore för vinden. Blåser ut all värme ur stugan också.

Kanske ska ta en prommis uppefter Ryggen ändå idag. Har lite 365or att leta :)



Av Kvasthilda - 5 juni 2011 09:00


Tema nr 217 Paus
158/365

Maken sov dåligt o somnade till i fåtöljen under något tråkigt teveprogram - i väntan på mat. I hans knä ligger Tyra o sover lika djupt :) Unga fröken har tagit en paus i allt springande o lekande med Neo.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards