Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Kvasthilda - 26 juni 2011 13:30


Denna helg har liksom mest runnit iväg. Inte i formen av det som de flesta haft i flaskor o burkar utan i jobb. Jag jobbar nu. Just nu. Min tur är inställt då inget av tågen går men jag jobbar i alla fall. Sitter barfota o byxlös endast iförd en skjorta o underbyxor o arbetar för fullt. Ett skift som är fullt betalt. Inte illa. Har sovit som en baby inatt. Jag som ringde o erbjöd Pfs att jag kunde jobba om det skulle behövas - bara jag fick behålla min tur i botten. Order i tjänst. De har tydligen förare till alla tåg idag. Nästan. Ett tåg de inte hittat nån till än. Den turen går in på min lediga dag. Hmm... Samma tur jag har tre dagar till i veckan. Hmm..... Om jag inte åker på nåt jobb idag.... skulle jag kunna ta den - om jag får byta bort mitt skift på torsdag.... Hmmm... Kirunafestivalen börjar på torsdag o jag ska till Vitå. *bah*

Äsch då. De har ställt det tåget. Sicken tur för psf då :) "Sån't bök som jag haft med den" sa Tobbe när jag ringde.

Kan de inte ställa det i veckan också då?? På torsdag helst.

Sola dig i glansen sa Tobbe. Tja, det är det enda man KAN sola sig i idag. Solen lyser med sin frånvaro. Ovan molnen lyser ALLTID solen. Dit kommer jag mig inte.

Kottarna sover. Endast Storfot är vaken. Kråkan o Lillkullen jobbar nattskift i veckan som kommer. Perfekt att de har samma skifttider. Lite lättare att organisera saker o ting. Fast besvärligare på det viset att båda körkortsinnehavarana är borta samtidigt. O sover samtidigt. Ungefär.

Kaffepannan har slutat puttra. Kanske bäst att ta reda på det innan det blir GK av alltihop.

Nåja, ha en skön söndag därute!


Av Kvasthilda - 26 juni 2011 09:00


Eget tema nr 9 Leende
173/365

Visst ser hon ut som om hon ligger där o ler, Tyrisen? Kanske drömmer hon ljuva drömmar om fina firrar? Eller fjärilsjakt på en blomsteräng? Nej, inte Tyra, Hon gillar inte att vara ute. Till skillnad mot Neo som gråter för att han inte får gå ut!



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards