Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 24 september 2011

aaah, puss på dom!

Av Kvasthilda - 24 september 2011 01:30


Ibland blir man bara jätteglad åt fjärren - o folk man möter efter järnvägen. Ibland är de i vägen o bara jobbiga men idag ger jag fjärrisen o tillsynsmannen i Lappberg ett par stora stjärnor på himlavalvet. De syns inte men de är där, numer ditmålade - ovanför regnmolnen. 

Mitt tåg var genomgående från Lule - o tidigt som fan. Själv kom jag ner i lagom tid o hann in till stan o köpa lite mat. Lite för ont om tid att beställa en pizza, vilket jag var dösugen på. Det fick blir Sibylla i stället. Men vad tjejen vid stekbordet pysslade med idag vete gudarna. Hampisen var vidrig. Knappt stekt o brödet alldeles för mjukt. Jaja, det ska väl vara så men hela intrycket blev en supersog o inte ett supermeal. Stripsen var mjuka o soggiga de med. Ostdippen smakade skit. OK, det var inte deras fel men det var mer än vanlig fotsvettssmak på Cheddarn idag. Allt-i-allt ett dåligt val av mat. Trist. De brukar ha bra mat där. Snabbdito till trots. 

O sen blev det som sagt hemresa. Kollegan var nästan två timmar tidig med sitt tåg. Jag hade stopp in på en driftplats o ringde fjärren o frågade vad som stod på.

Tja, du är tidig. Det är bara att luta sig tillbaka o vänta in tolvslaget.

~ Näää... du skämtar???

~ Nej. De har arbete till tolv.

~ Men fan.... Jag jobbar extra idag o såg verkligen fram emot att få komma hem tidigt. Det regnar o är skittrist. TOLV?? Jag är ju hemma då för sjutton.... (men njaaae, inte riktigt så många fula svordomar o surkartsnack)

~ Jag ska ringa o se vad jag kan göra. Lovar inget, sa fjärrisen. 

Det gick ett par minuter så gick signalen om till grönt :))) Tackade killarna när jag passerade o tackade fjärrisen senare när jag skrev min 21a som jag också visste skulle komma. Så jag var hemma före tolv. Har avgångstid från Vitå 00.09 så man ska väl inte klaga... :) En dryg timme kvar än till ankomst KMB. Sådeså. Men nu ska jag ta en surmagetablett o krypa i säng. I morrn - eller ja, senare idag om man ska vara petig - måste frysarna rensas ur så vi rymmer älgköttet. Maken kommer hem på söndag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards