Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

bah

Av Kvasthilda - 27 september 2011 09:29


bah bah bah bah.... 

Skittur. Jag gillar INTE den här turen. Speciellt när fjärren är emot en. Eller snarare för de där heliga korna. 

Men vi börjar igår.... Fick vänta på avgång igårkväll.... Fjärren hade glömt att mitt tåg skulle gå. Jag ringde innan avgångstid som de vill att man ska göra.

Oj då. 90an är på väg in....

Jamenvafaaaaannn. Den har inte avgångstid förrän tolv???? O min 23.06 Eller så. 16 kanske. Jo 16. Tror jag. Skitsamma. Det var bara att vänta in kollegan o att norsken skulle ta över det tåget innan jag fick signal. Men för fan ta in det på ANDRA spåret då?!? Det finns ju två. Kan det verkligen spela nån roll vilket spår tåget stannar på? Fast antagligen gick det inte att komma åt dem pga andra tåg i vägen. Men oljetåget hade inte kommit för det mötte jag senare. 

Du kör snabbare än tidtabellen va? 

Jo, förvisso. Hade dock hoppats komma ner till vitå tidigt för att få lite mer sömn. Sket sig liksom med det innan jag började. Nåja, med tomtåget kom jag väl ner något tidigare i alla fall. Hade ju kunnat vara ännu tidigare..... *grrrr

Åsså i morse då. Pratade med taxi inatt redan o beställde en bil till halvsex. Regn Regn Regn. Stod under taket på hotellet o väntade. O väntade. När taxin SKULLE komma, dvs halvsex ringde jag upp dem... Tja, det har kört ihop sig lite. Din bil kommer men lite sen. Flygtaxi. Var ju lixom därför jag var noga med att få en bil innan..... Det vimlar inte av taxibilar i Gällivare nattetid. Vi hade inget telefonnnumer o kunde inte meddela. Nähä.... Väntade lite till. 

Till slut kom den.

Dina kollegor brukar åka kvartisex...

Jasså. Det var nåt nytt. Loggade in på datorn o fyllde kaffetermosen under tiden med snuskigt automatkaffe. Väntade på att allt ska laddas i datorn.... Fyllde ett par muggar med sliskig choklad. Fick ut min order o rusade ut till tåget o ringde fjärren - ett par minuter före avgångstid. HADE TÄNKT ringa när taxin blev sen men hann inte då den precis dök upp. 

Nä du får inte gå. Då senar du persontåget. Eller ja, du får gå till triangeln

Men jaha. 

Långtåg. Tungt. Tungt. Tungt. Regnigt. Snorregnigt. Slirigt. Jävligt slirigt. 

Vad innebär det? 

Uppförsbacke. Uppförsbacke. Uppförsbacke. I snorregn. Jippi-ki-yayyy. TVÅ kilometer i timmen. TVÅ!!! Med slir. Dvs hjulen slirar i två km/h. Inte tåget. FYRTIO minuter sen till första driftplatsen. Nej, andra. Triangeln ligger ju vid den första. 

I värsta backarna gick tåget ner till fyrtio km/h. O i sista backen innan man var hemma fick jag en strömdipp så brytarna gick o tåget tappade all fart igen. 35km/h.... *SUCK* 

Men nu är jag hemma. Skriver lite övertid på det här.

O Pelle är tillbaks. Har varit i USA o svängt sina lurviga. Kastat hatt. Tittat på bilar. Motorcyklar. Eller vad han nu sysslat med. 

Johan Winblad har utsett tisdagar till palttisdag. 

Idag fyller Kråkan år. GRATTIS GUMMAN! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards