Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Kvasthilda - 16 januari 2011 20:45


Jisses. Ibland är man glad att hjärnan fungerar - på kollegorna! Jag har fullständigt glömt att jag har all rätt i världen att begära en taxi för att ta mig till tåget. Kompisen jag ska göra utbildningen med ringde just o sa att han bokat in oss. Men thänkjoooooo!


Storpigan o jag har just sett en skön film. The Accidental Husband... Mums. Dr.Emma Lloyd (Uma Thurman) är kärleksrådgivare i radion ska gifta sig med sin, tror hon stora kärlek Richard Bratton, spelad av Colin Firth..... Dock har ödet andra planer. Eller snarare en brandman som ratades av sin blivande hustru inför deras bröllop pga de råd den hansd trolovade fick av fröken Real Love. Brandmannen Patrick Sullivan (Jeffrey Dean Morgan) tänker ge igen med hennes egna medel genom att förinta hennes bröllopsplaner. Han fixar så att Emma och Richard inte kan gifta sig för det verkar som om hon redan är gift - med Sullivan! Emma letar febrilt efter denne Sullivan för att få honom att skriva på annulleringspapper. De kan ju inte vara gifta....!


Av Kvasthilda - 16 januari 2011 10:41


Sitter i bara mässingen o kikar ut genom fönstret. Maken är därute o har skottat snö. Eller snarare föst snö, nä inte ens det - slungat snö. Han köpte en liten snöslunga i fjol o den har fått arbeta i vinter - o framför allt de senaste veckorna. Det blåser svinkallt. Våra vackra vita vinterträd börjar se lite svartare ut. Fortfarande klamrar sig snön fast vid kvistar o grenverk men vinden gör allt den kan för att mota bort den.

Skärmtermometern visar att centrala Kiruna har minus 12 grader. Med vinden är det betydligt mycket mer.

*burr*

Ska tända lite värmeljus o kanske nåt PartyLite.

Ha en skön söndag därute! Härutanför är det inte så.... ;)


Av Kvasthilda - 16 januari 2011 09:00


Tema nr 19 Belöning

18/365


Det är väl en härlig belöning efter köksarbetet är avklarat? Lite hembakat fikabröd. Mjuka kakor och saffransbullar. "Såna där bruna med långt vitt på" kallade min yngste storebror en av dem. Jag har alltid kallat dem "mammas bruna kokoskaka". Andra kallar dem "Kärleksmums". Mjukpepparkaka och en chokladkaka med nöttosca o choklad.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards