Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Kvasthilda - 12 mars 2012 10:41


Men idag lyssnar jag till Fredrik. Kanske inte så hes men likafullt. Har självstudier i vår Q1a. O dessa självstudier innebär att sitta o lyssna till en berättarröst. Fast det är inte bara Fredrik som läser utan även en - för mig okänd kvinna. Lite dalmål kan utrönas så hon är säkerligen också från trakterna kring skolan i Borlänge. O jag lyssnar vid mitt eget skrivbord. På min egen dator. Hemma. Självstudier kan bedrivas var som helst. 

Provet skall göras på sjb, eller annan plats med GC-datorer så småningom. 

Totalt har vi alltså 7,12 timmar på oss att göra det hela. Inklusive provet. Fortfarande totalt vansinne med egenstudier. Det är bättre med lärarledd utbildning. En sak för alla gamla gamar som jobbat i hundra år. Eller kanske inte. Bättre för de som har utbildat sig inom den senaste tioårsperioden. Typ. Gamlingarna har nog svårt att ta till sig det här. Definitvt inte alla men en hel del. Nåja, skitsamma. Man har hur som helst ingen feedback. Ingen backup vid frågor. Vilket iofs gör det bättre att sitta på en GC-burk o göra det. Dock finns det ju ingen garanati att man har tillgång till en ins när man har sin självstudiedag. De kan ju vara ute o köra tåg. Eller sova efter färdig tur. Definitvt inte utlimat för inlärning. 

Ute blåser det o yr snö. Fönstren har blåst igen. Av yrsnö som snabbt smälter mot rutan men det ger en tunn hinna av blött. På västerfönster. Under en strålande sol o klarblå himmel. 

O jag ska återgår till Fredrik. Eller hon-vad-hon-nu-heter... 

Av Kvasthilda - 12 mars 2012 09:00


Tema nr 222 Port

72/365


Vi vrider blicken lite till höger från gårdagens bild o ser en port. Som kompisen sa "Vilken tur att ni kom när porten stod öppen". O det gör den ju alltid. Även om det inte syns. Ibland ligger molnen lågt o täcker hela portöppningen men tar man sig bara fram så är det öppet. Öppet mot fjällvärlden. 

Fjället Nissuntjårro och Tjuonatjåkka bildar tillsammans Tjuonavagge, eller Gåsdalen. 


Givetvis är det Lapporten.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards