Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Kvasthilda - 11 april 2012 20:40


Har så fö#%&!#!!&%!#! ont i ryggen. Aj Aj Ont som Pigan sa när hon var liten. Slut i svanken. Bumpa o bära kartonger - o stå på tvären o fota dockor.... Aj Aj Ont. Behöver en fotostudio. Lillkullen skas köpa en. Nej, göra en. Kartong o vita papper. Fast jag behöver också ett högt bord. Högre än diskbänken för den är för låg för dylika övningar. Packa upp o packa ner, fota hela o fota nära. Många dockor är det. O fler är det kavr. Många många många många många fler. Som hon sa Annelie. Jag slutade räkna vid tusen. Men nu är det ju inte tusen dockor jag har tänkt fota. Tror jag inte i alla fall. Hoppas jag inte! Men att sortera de här. Vojne vojne. 

Har dock hittat KARTONGEN. Den med STOOOOORT K. De gamla dockorna. De fina dockorna. Håller just nu på att gå igenom den o fota. 

Dock behövde jag ett namn till en av tjejerna o bestämde mig för att sätta mig vid datorn en stund o samtidigt passa på att tömma minneskortet. Blev väl en trehundra bilder till. O lika många är det kvar innan kartongen är tom. Nej inte riktigt. Är i undre halvan redan. Men många dockor är det! 


Vad som är skönt - förutom att jag hittat K-artongen - är att jag just är hemma. Skulle ha varit på väg till Narvik nu men mitt tåg är inställt o det jag ska ha hem går i morrn förmiddag så då hinner jag upp med Karven i morrn bitti. YAYYYY! Får sova hemma - o ändå lyfta traktamente. Om nu inte Markus kodade om min tur på nån vänster. 

O apropå Psf. Madam Psf ringde idag.

~ Hörrudu.... Du är ju ledig nästa helg. O jag tycker att du har onödigt många lediga dagar.... 

~ Jasså det tycker du....? Det säger ni ju alltid när vi har långhelg. :ppppp 

~ Du skulle inte kunna tänka dig att köra nåt extra? 

(ANSTÄLL MER FOLK!!!!!!!!)

~ Tja, det beror helt på vad du har att erbjuda. 

Det var tåg hela helgen. Ett par Narvik o en Gälka. Bland annat. Hmmm. Fredag. Nä för fan. Jag har nolldag på torsdag. Då är det dumt att dela upp ledigheten med att jobba fredag till lördag. Natt mot måndag då? Då blev det omskrivning av min egen tur. Ja, fan den kan jag ta. Får helt trakt i stället för nada o får sova hela förmiddagen. Plus övertid hela turen norrut. Ankommer Narvik vid fyra eller så på morronkröken o vänder åter vid tvåsnåret på eftermiddagen. Ett? Jaja, nångång. Så så fick det bli. Struntsamma att börja elva på kvällen eller nio på morronen. 

Men inatt får jag sova hemma :) 


Av Kvasthilda - 11 april 2012 09:53




Say what??




Himlen är inte ens nästan så upphetsande färgglad den kan vara vissa vinternätter. Kung Bore har tråkigt o har vräkt snö över oss. Sonen var ut o skotta' gården igår kväll men sen bestämde sig Bore att slänga ut lite till av sin signaturvara så det är ytterligare en halv decimeter på gården.

På himlen syns ett enda stort jävla moln. Inte en skarv nånstans. 

Av Kvasthilda - 11 april 2012 09:07


Har fått sova hela natten. Åtminstone utan störning av jobbmobben. Skönt. Dock har andra symptom pockat på uppmärksamheten. Dammet från vinden har dragit igen näsan o jag har knappt kunnat andas. Drog på mig brallorna jag hade igår o de dammade som fan. Dock ska jag upp dit igen så det är ingen idé att göra nåt åt saken ännu. 

Det är bara satt snyta näsan o fortsätta då. Ska slänga på en panna kaffe först. 


Fotostudio.... 


Såg en bild på fejjan idag. Nån unge i USA som gjort ett skolprojekt om socker i maten. Eller snarare i vanlige amerikanska "livsmedel". Dvs coke, gatorade, fruit loops o whatnots. Allt innehåller massor massor massor av socker. Det har Anna Skipper trugat i oss i flera herrans år. Socker o fetter. Cola o ketchup. Osv osv osv.

O kommentarerna till den bilden... Jisses. Amerikaner.

Socker är inte farligt.

Klart som fan socker är farligt. Det är processat. 

Skulle vilja se en likadan jämförelse med fetter. 

Vill se en med ja vad i sjutton puckar de nu hittar på. 

I drink diet coke.

Sooooo????? Vaaa???? 

Förnekelse. 

Jag säger. Klart som fan att saker innehåller socker. ALL mat innehåller en viss mängd naturligt socker. Dricker sällan "sodas". Mest vatten. Dock stoppar jag i mig en o annan ostkrok o där finns både det ena o det andra. Men att tro att drickor o annat inte har en "disturbingly high amount of sugar"....? Knäppskallar. 

Å andra sidan är det där låtsassockret värre. Det de ersätter sockret med i lightdrickor. Sötningsmedel. Vansinne. 



Nä. Hoff. Går o tar mig ett stooort glas vatten. Halsen torkar igen. 


Kan ju bero på detta (också: 


Du skär torrkött som värsta lappkärringen brukade alltid SvågerTvå säga.
O ja, det HETER lappkärring, för det sa Ellen. Hon borde veta som var en.

Go'Morron! 

Av Kvasthilda - 11 april 2012 09:00


Tema nr 134 Knopp

102/365


~*~*~*~



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards