Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Kvasthilda - 22 april 2012 11:55



Skotern får nog rastas fler gånger i vår... 

Av Kvasthilda - 22 april 2012 11:38


O det snöar. Kommer ännu mer. Vi har väl fått ett par dm vid det här laget. Eller så. Nä, en kanske. Men det är vitt överallt. Kritvitt. Den fula malmdammstäckta snön är täckt av ett lager vit o fräsch snö. 


Satt uppe länge igår för att kunna sova längre idag. Detta sket sig ju fullständigt. Man har alltid hjälp att vakna. Gubben snurrar runt o muttrar o pustar o plockar i grejer o slamrar i lådor. 

Just nu är han i garaget med Junior för att meka o bygga på en ny skoterkälke. Det tar på hans rygg, vilket gör att han pustar o frustar mer än vanligt. Men jag ska jobba inatt o hade gärna får mig den där sovmorgonen idag. Börjar ju framåt elvasnåret ikväll o ska ta mig ända till Narvik innan jag får sova. Skit också. Är inte riktigt på humör för att sova middag idag men krisar det så måste jag väl. Sådär lagom till middagen ska lagas. 


Har fotat färdigt alla lösa dockor nu o stuvat tillbaks kartongerna på vinden. Nästan alla. Kartonger. Grannens grabbar hade nåt ärende upp dit häromdagen men de tog sig inte upp. Tror fan det när jag håller på. Vårt förråd är närmast trappen o utrymmet där var täckt av staplar med kartonger i väntan på sortering. Får se om Nisse ska flytta hit. Det pratas om att Klumpfot ska byta lägenhet med Nisse o flickvännen. Får se. Sen hörde vi ryktas om att han tänker flytta in i husvagn. Får väl se. 

Måste röja i tvättstugan också. Där behövs det en rejäl grovrengöring. Klumpfot bryr sig inte o jag ids inte. Tummeltussar o damm. Spindelnät (!!) o mer malmdamm. För att inte prata om torkrummet. Det skulle behöva mögelsaneras. Har alltid varit befäst av nån slags mögel. Går lixom inte att göra nåt åt utan en skrapning av väggar o ommålning. Cementväggar. O golvet.... Finns inte ens en avrinningsbrunn i torkrummet. En grop i golvet där man kan tänka sig att det skulle ha kunnat vara men inget faktiskt hål. Det händer ju att man måste hänga upp drypande blöta grejer även om det tillhör absoluta undantag. Oftast centrifugeras ju tvätten. Men om det kommer utifrån. Hällregnsblött. Myrblött. Hade som varit bra med ett hål. O inte bara en grop. I ett dåligt målat golv. Sprickor i färgen. 

Iiiiiiids inte bry mig. *suck* 


Nä, en skvätt kaffe till då. I muggen! ;ppppp 

Av Kvasthilda - 22 april 2012 09:00


Tema nr 5 Aprilväder

113/365


April April. Såhär såg det ut hos oss igår. 

Idag är hela världen vit igen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards