Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Kvasthilda - 2 juli 2012 10:47


Har pratat med supporten - o det finns inget att göra. Jag måste pensionera min DELL. *snyft* Den är så gammal att det inte finns grejer att köpa till den längre. Fan vad jag hatar sån konsumtion. En stor burk full med teknik o elektronik o metall o andra prylar - som nu bara ska kasseras. Ska ta ur det som är värt nåt, dvs i princip allt utom strömenheten för det var vad Rasmus trodde var felet med den. RAM-minnen o hårddisken framför allt. Allt annat kan ju få gå i pension med resten av burken. Det blir att beställa en ny dator då. 

"Måste vi ha en desktop?" Det var Makens fråga. JA. Jag vill ha en desktop - OCH en ny laptop. Lapptopp. 

"Måste det vara en DELL?" JA. Jag vill helst ha en DELL för de har bra support. Maken är mycket för Prisjakt. Hjälps inte i det fallet lilla vän, för DELL säljer sina egna datorer. Liksom att Apple Store säljer MAC - o allt annat med ett i framför. Som jag också vill ha. iPad. *suck*

O kameran är pajko, objektivet trasigt. 

Toalettstolen står o rinner. Frysen håller på att braka ihop. Kylen håller inte tätt. Soffan är trasig. 

*GAAAAH* Allt i det här jävla huset är trasigt som det känns. Utom kanske teven. O min asgamla radio i köket som fungerar även om kassettspelaren i den kanske inte är tiptop. En bergsprängare från anno dazumal. 

Jaja, det är bara att dra några extra svängar till Narvik så löser det sig säkert. 

O precis som på beställning ringer PsfT o vill sälja ett par skift. En långhelg. Fast ingen Narvikstur, utan bara ett par kortsvängar till svappis eller gälka. "Jag återkommer". 

Aftonbladet hade en lista på de "Unga under 30 som tjänar mest" i landet. På den ligger min yngsta kollega. I topp ligger en tjej o under henne en massa ungtuppar - alla med hemmaförsamlingen Jukkasjärvi eller Vittangi. Det betyder att hela gruppen är LKAB-anställda gruvisar. De tjänar rätt bra med kosing. Fast iofs..... Kompisen som delade skärmbilden av det hela hade ju valt Kiruna. Hade varit intressant att se hur de står sig i konkurrensen i hela landet. 

Nåja. Mer kaffe. Go'Morron. Eller Förmidda' då! 


Av Kvasthilda - 2 juli 2012 09:00


Tema nr 226 Prunkande

184/365


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards