Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

lite skit i hörnen

Av Kvasthilda - 12 mars 2013 11:54


Dags att putsa fönster kanske? Vårsolen är inte nådig mot malmdammiga o vinterskitiga fönsterrutor. O nu skiner den med obarmhärtig styrka genom dem - och visar därmed också upp den myriad av dammkorn som konstant flyger omkring i luften hos oss. Vilket iofs gör att Tyra gör en av sina vanliga surikatposer :) Med boxartendenser. 

Det blir bastuvarmt i köket och jag funderar på om jag ska släppa ner persiennerna för att stänga ute värmen eller lämna dem uppe för att låta det livgivande ljuset komma in? Låt den rätte komma in. 

Glömde ljus i fönstret en gång o det är inte så bra. Tillome i lilla köksfönstret mot norr vek de ner sig av värmen från vårsolen. Inte så kul när det är egentillverkade stearinljus. Köpesljus kan jag ta men inte de jag gjort själv. Nu står det en trearmad stake i det fönstret med tre korta stumpar i så det är ingen fara. Skulle kanske byta gardinerna också. Det hänger fortfarande julröda gardiner överallt. De i köket har förvisso julstjärnor i mönstret men det är spetsgardiner så de är inte sådär jätte-jättetydliga. Är så lat när det gäller fönstren. Men det känns som om det är dags att slänga upp nåt annat. Lite mera vårlikt. Eller va fan. Det är långt till våren här. Den där riktiga våren med takdropp o hundskitslukt. Men lite påskkänsla kanske? Vill ju sätta upp mina lila ljus. La undan dem igen då jag inte kom mig för att fixa resten av köket. 

Solen strålar alltså idag. O jag börjar jobba före midnatt. NÄ vänta nu. 12. 13 i morrn. Onsdag. Äh, kanske AP-träffen var i gälka i morrn o hos oss på torsdag? Vill minns att jag konstaterade att den är hos oss på min nolldag på torsdag. Nya AL ska presentera sig. Bara skit att den som sitter ska hoppa av. Vi behöver nån som fattar vad järnväg är o vad det innebär med våra skift. O som står på VÅR sida. Det lilla jag hört om den här mannen är att han inte riktigt gör det utan han är en sån som är van att lyda order - vilket vår regionschef är jävligt bra på att dela ut hur ogenomtänkta de än kan tänkas vara. 

Åsså ska det startas ännu en förarutbildning i Kiruna. Eller två. Utbildningar. Den andra blir till växlingen. Om den blir av. När resten av landet går på knäna behöver vi folk. Mycket folk. Fantastiskt. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards