Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Kvasthilda - 16 mars 2013 17:45


Trodde ni att jag hade övergett er va? Nädå. Har arbetshelg med allt vad det innebär. Befinner mig i Narvik o har efter dagens långa fotopromenad äntligen fått sätta mig ner för att kryssblogga lite. Jag löste under vejs - som Ole Norman säger - idag. Inga större problem. Eller? 


Det började på högersidan idag. Med jätterösten från 2009. La Voix. Malena Ernman sjöng sitt vinnarbidrag från mellon det året. 


Från mezzo-sopran till dragspelstoner. Scandinavian Accordion Club spelade en melodi om Flickorna från Gamla Stan


Det är en härlig sommarstad. Stockholm. Om man bara slipper avgaser. Men vacker är den i sin gröna granna sköna sanna sommarskrud. Nat King Cole sjöng en engelsk version, jaja originalet då om man ska vara petig:

Just fill your basket full of sandwiches and weenies
Then lock the house up, now you're set
And on the beach you'll see the girls in their bikinis
As cute as ever but they never get 'em wet


Roll out those lazy, hazy, crazy days of summer
Those days of soda and pretzels and beer
Roll out those lazy, hazy, crazy days of summer
You'll wish that summer could always be here


Tror inte Lill-Babs sjöng om manfolk på stranden som spanade på tjejer i bikinis.... Dock hade Nat's version kunnat fortsätta i nästa kryssbidrag. Charlie Norman spelade men vi fick inte höra Ernst Rolf sjunga dessa ord: 

Jag är ute när gumman min är inne
Jag är inne när gumman min går ut
Det är det som är livet på en pinne,
och vår kärlek den tar aldrig slut
Och det tröttar ju inte alls ens sinne
Att man träffas så här en kort minut
Jag är ute jämt när gumman min är inne
Jag är inne jämt när gumman min går ut


Ja, inte är det mycket gosa mellan dem inte! Men mycket Gosa var det i Mary N'diayes mellobidrag från årets tävlingar. Gosa Gosa Gosa Gosa natten lång... Minns inte vad hon sa Gina, hur många Gosa det faktiskt var i texten men måååånga är det. Kan inte räkna dem alla. Mary klår Långe Lasses Jennie Jennie med häst-längder. Eller kanske häst är fel ord i tiden? 


Åsså blev det svensk teveserie på det. Vi drar ut i skärgården o tittar till doktorn därute. Eller kanske låter honom titta till oss. Kan det bli för mycket gos? Nää. Skärgårdsdoktorn

 

Wind it up. Det tyckte Gwen Stefani, sångare i gruppen No Doubt. Idag sjöng o joddlade Gwen på egen kvist. 

High on the hill with the lonely goatherd
Layee odelayee odelay heehoo
Yodel back with the girl and goatherd
Layee odelayee odeloh


Wind it up!
Wind it up!
Wind it up!
Yodelay yodelay yodeloh

(Yeah)


This is the key that makes us wind up
When the beat comes on the girls all line up
And the boys all look but no they can't touch
But the girls want to know why boys like us so much

Gosa lite så kanske det löser sig. Nä fasen. De fick ju bara se, inte röra. Som gubbarna på stranden. 


You must remember this
A kiss is just a kiss, a sigh is just a sigh.
The fundamental things apply
As time goes by.

And when two lovers woo
They still say, "I love you."
On that you can rely
No matter what the future brings
As time goes by.

Ingrid Bergmans karaktär Ilse Lund bad att få höra As time goes by


Sen drar vi till Adress Rosenhill tillsammans med Lars Karlsson och Anders Larsson. 

Någonstans under solens förgyllda sigill
finns en plats, som i min fantasi hör mej till.
Fast den blott är en syn för min inre pupill
skriver jag allaredan adress: Rosenhill.

Tra-la-la tvi-de-le-di-di kom hit om du vill,
så sjunger alla fåglar i ett träd strax intill.
Tra-la-la tvi-de-le-di-di i drill uppå drill
dom sjunger på ackord sin adress: Rosenhill

Illvilligt där... Illvarmt kanske? 


Soligt o fint. Sun Street. Om denna soliga gata sjunger Katrina and the Waves. 


Dana Dragomir ill-ustrerar nästa kryss-adress.... Till denna adress hör trädgården. En klosterträdgård är det väl om man ska vara petig. O apropå kloster o kyrkor o religion har vi visst fått en ny påve. Grattis till oss. Eller världens alla katoliker. 


Så mer mello. Jan Johansen sjöng sitt vinnarbidrag från... ehhhhh 1995.... Voj. Tiden går! Fast han sjöng engelska versionen Another Night. På svenska heter den ju Se på mig


Vi slutar med smällkyss. Eller nåt sån't. Kiss me Kate heter musikalen ur vilken vi fick höra ett stycke. 


O så var sagan all. För idag. O betänk detta. I fjol fanns inte hästar. I år är de inblandade allt. 


Av Kvasthilda - 16 mars 2013 09:00


Tema nr 107 Hantverk

75/365


Storpigan började knyta band igen efter flera års uppehåll. Barnafadern behövde en ny snodd till bilnyckeln och föll för den här. Lite brandvarning över den. Skitsnygg. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013



Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 16 mars 2013 08:06


.... nä för fan. Lördag morron. Juh!

På jobbet. Väntar på kollegan som är på väg med det tåg jag ska ta över. Överlastat KOS-tåg. Inte så koselig. En heldag i vår närmaste kustby väntar. Med fyra o en halv timmes sömn i bagaget. *yaaawn* Fast jag var pigg när mobilen ringde i morse. Dock är det en låååång dag innan jag är hemma i sängen igen. För att sedan gå ut igen på nattkröken o köra turen med det tåg som nu är på väg hit. Nattjobbet utan nattid. *dubbelgäsp* Hemma vid åtta på morgonen i sådär halvkomaskick. Då ska man hitta tiden att sova en lång stund för att gå ut igen på måndag kväll vid samma tid men med ett fan så mycket längre körschema. Då står Narvik på tur.... O man stapplar i säng ungefär den tid man kliver upp om man har vitåsvängen. *trippelgäääääzzzzp*

Alltid lika kul med SÖMens kopplade turer. Fick aprilschemat igår o har en jobbhelg då som är exakt likadan. *yaaaaaaawwwwwnnnn*

Just ja.- Ska skriva ut de där schemana. Ha're så hörs vi lite senare under dagen. Förhoppningsvis.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards