Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Kvasthilda - 2 augusti 2013 11:20


Har ju ingen koll på dagarna. Eller nätterna för den delen. 

Det ringde på dörren för en timme sen. En granne som kom för att betala för skott Maken gjort åt honom. Han har försökt flera gånger tidigare men ingen har öppnat dörren. Nä, inte idag utan tidigare i veckan, och förra. -Nä, det blir sådär när vi jobbar nätter o dagar o huller om päron. -Oj, väckte jag dig? -Ja, men det gör inget. Förvisso ska jag ut o jobba inatt men jag behöver ju inte sova hela dagen för det. Först efteråt kollade jag klockan. Hoppsan. Halvelva. Nåja, Har knappt sovit inatt så det var väl behövligt kanmantänka. 

Fredag idag ja. Vad hjälper det mig? Som sagt, har ju fredag på en måndag ibland, med en väldigt kort helg i det fallet... Jobb hela helgen. Hela lördagen ska spenderas i Narvik. Är borta hemifrån över två dygnsgränser. Sådär en 28 timmar eller nåt den här gången. För två tåg. Ett upp, ett ner. 

Träffade en av mina norska kollegor inatt. Han tog över mitt svappatåg. -Är det bara du o jag som jobbar? sa han. -Jadu, verkar inte bättre. Han brukar ta över efter mig när jag kommer till Narvik :) Eller brukar o brukar. Men det händer ofta. Han har en skitsvår dialekt. Kommer från Bergen. Men är vansinnigt trevlig o go o alltid glad. Han var jättetrött men landade inte i Narvik förrän vid... femtiden i morse? Nattskift är inte alltid kul. Kanske lite lättare den här årstiden även om nätterna nu börjar kräva lysen igen. *wwwaaaaaahhhhh*. Avskyr mörker o vinter. Kan vara mysigt om man sitter i en jaktstuga nånstans men inte när man jobbar! 

Gråväder idag. Trist det också. 

Tar med mig Lapptoppen i morrn. Det är ju lördag igen - o alltså Melodikryssdag. Den ligger redan i ryggsäcken. Väger sjuttioåtta ton. Ungefär. 

En kollega (fd kontorsslav) berättade nåt (halv)skoj igår. I förrgår. *gah* Tappar dagar här! Han hade ondgjort sig över en pipande brandvarnare o plockade ur batterierna. Stoppade dem i fickan o for in mot stan. Plötsligt var det varmt som fan i ljumsken  o han funderade vad det var som pågick. Ahaaa. Pluspoler. Batterierna hettades upp mot varann! Jadu. Rostade nötter kan ju vara gott... 

Undrar vad jag ska göra nu. Väntar mest på att Junior kommer hem med bilen. Dags för TT-rally idag igen. Buss till Byn. Men jag kan inte väsnas med dammsugaren för Kråkan sover. Hon jobbar natt. Skramlade in vid sjusnåret i morse. Hon måste få sova. 

JAG VILL HA MITT DOCKSKÅP! Har inte en millis att ställa det på o än mindre plats för det hela uppställt men jag vill ha upp det.... Eller fixa den där förbannade träskivan. Var tog spacklet vägen?? Kan inte tapetsera den om jag inte fixar grunden på den först. GUDFÖRBANNAT vad lat man är. 

Äh. Skiter i're o kör med det jag brukar. En lös tapetbit draperad över den - eller helt enkelt ett lakan. Funkar det med. Inte alls lika kul, men det funkar. Fast jag skulle behöva lite möbler att ställa upp som dekoration. Är så vansinnigt trist att fota dockor rakt upp o ner utan lullull omkring. Eller bara lullull omkring utan bakgrund. Också en vansinnigt irriterande situation. Dock ligger allt lullull undanstoppat på vinden. Behöver ha en propplåda i lägenheten. Som jag inte heller har plats för. Egentligen. Men om jag byter ut allt annat kolijox och ställer in en plastlåda med lock, eller liknande kanske den kan få stå nånstans. Iställetför. *hmmm* Fast nu har jag ingen bil o kan inte skaffa nån vettig plastlåda... Eller kartong för den delen. Hade ju varit bra om den är snygg också. Hmmmm.... Kistan.... *tänker* Den står ju redan..... O innehåller en massa tyg till gardiner o dukar som ALDRIG kommer att bli sydda. O dukar som aldrig används. *hmmmm* Hade ju funkat. Faktiskt. O där kan man dessutom lägga alla dockor jag vanligen vill ha som modeller. OK, får fundera på det där.... 

Höstolen tar *han* med sig till stugan (vad ska han nu stoppa alla sina sockar i?), men kistan. Den rör han inte. Nånsin. 

Äh. En kopp kaffe till då. 

Av Kvasthilda - 2 augusti 2013 09:00


Tema nr 60 Enorm

214/365


Ibland ter den sig enorm. Den är alltid lika stor men ibland är det som om månen är ofanligt stor. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards