Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Kvasthilda - 4 september 2013 12:56


Urrk. Glömde stänga ljudet på mobilen innan jag svimmade i morse. Det betyder att, ska mobilen ringa nån dag så är det en sån dag. Fick tre timmar. En kollega. Hade tappat mitt auktorisationsbevis i svappiskuren. Han skulle lämna det i min brevlåda på jobbet. Måste ha ramlat ur jackan när jag sov med den som täcke.
Funderar just nu på om jag ska hinna göra ett snabbt ryck o försöka hinna med nåt av persontågen idag. Ett går vid fyra o ett halvsex. Det betyder att Maken får lite längre att åka o hämta mig o jag får kortare väg att gå. Stationen ligger strax bortanför mig nu. Annars hade det blivit en nattlig promenad till Kiruna C. Med väskor o allt. Nå. Får se. Just i detta läget blir inte ett skit gjort. Så jävla trött. Gårdagen blev totalt 26 timmar. Med en timmes lutare på hotellet igår em. O med fyra-fyraoenhalv timmes sömn igår natt. O alltså tre nu. Kommer till Boden vid halvnio ikväll o kanske kan sova på tåget. Lättare om jag tar ett SJ-tåg än Norrtågs Regina. Sätena är ju helt annorlunda. Lite cozier i InterCityvagnarna. Nå. Får se. Ska kliva upp o koka kaffe o se vad jag hinner o till när. O Obama har landat i El Stockolmo. Kul för honom då. Som Gardell sa: "Stockholmarna uppmanas att inte åka till stan idag. Hade de inte kunnat åka till Tierp istället?"
Go'eeeehhhh'Mrrrunch.


Av Kvasthilda - 4 september 2013 09:00


Tema nr 312 Temporär

247/365


Får se hur tillfällig denna temporära järnvägsstation kommer att bli nu? 2017 sägs det. Minst. 



Än mer tillfällig är denna väntsal... I väntan på att gamla fjärren ovan ska bli klar. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards