Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2014

blandade känslor infinner sig

Av Kvasthilda - 25 augusti 2014 10:19


Startade upp datorn för första gången på en månad. Lapptoppen har ju knappt varit igång - annat än för the occasional Melodikryss. Har några timmar kvar i frihet innan jag börjar jobba igen, Jag som är så leds på att köra bil efter alla dessa mil i kroppen, ska idag ut o köra bil igen. Till Svappis. Vägen är kanon men än har de inte släppt hastigheterna mellan Northlandterminalen o Vaskivouri. 60 hela sträckan. Förutom nån 30-sträcka insprängd. Det ska målas körfältslinjer o annat. Antar jag. Tror inte de sätter upp staket i alla fall. 

Kallt är det. Björkarna har gula träd. Gröngula. Grönt o rostigt. Hoppas på en lång höst i alla fall. Vill inte ha vinter än. Vill inte. Vill inte. Vill INTE! 

Skulle behöva dammsuga här men det får vänta tills i morrn. Pigan sover. Ska väl ner till Fällfors idag, kan jag tänka mig. Hon har jobbat natt den här veckan. 

Har lite lådor o kassar att ta reda på. O en resväska. Kullen o Pigan kom visst hit med alla grejerna igår. Har legat i bilen hela tiden sen Kullen var i Dalarna. Min matta. Vet inte riktigt vad jag ska göra med den än. Tror jag tar den till stugan. Faktiskt. Den börjar ju kännas som vår nu. Vill ha in lite mattor där - när barnbarnet inte är där. O den ska ju vara i nya huset så småningom. Ville inte lägga in den här bland alla katterna. För mycket löshår o kattsand. Oj, vad jag längtar efter det nya huset. 

Ska ta ner lite ljusstakar o liknande när jag åker ner om två veckor. Får hoppas att Maken hittar nån bra plats att förvara det nästa år, om vi ska riva o bygga nytt då. 

Nu ska jag ta itu med mina bilder. Kanske dra i mig lite frulle. Det var marknad i helgen o jag såg att Storpigan har köpt hem gott bröd. Mumma! Fick en ost med mig från stugan så nåt kan jag väl hitta på. 

Vill ha lite tid innan jag drar på jobbet. Ett dygn. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards