Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 januari 2014

~

Av Kvasthilda - 17 januari 2014 12:59


Näää. Såna här nätter borde förbjudas. Spelar ingen roll att det blev rundtid i slutänden. Fy faaaen vad trött jag är. Hoppas jag får mig nån timme till ikväll, innan jag ska ut inatt igen.
Vi stökade o bökade med frusna bromssystem i fem timmar. Sen gick polaren hem o jag fick häcka i ett par timmar till innan det blev helt beslutat vad som hända skulle - o med vad.
Ett lok o ett lok. Så fick det bli. Växlingsloket var viktigast att få med sig så nån form av tågresa var tvunget.
Kom iväg så småningom. Hade sällskap av fullmånen. Beläggning o B21. Sida här o sida där. På ett ställe stod Sommartåg, ehh Norrtåg översnöat. Såg djupfryst ut. O PsfE frågade om jag ville passa hem med dem. -Hahahahahahaa. Jag tror du ämnar skämta med mig? GÅR de alls?
O nä. Det gör de ju inte. Blev en av historiens kortaste hotellnätter o en sen taxiresa till KOS o kompisen o pass med pålitliga malmtåget hem. Varmt o gött o pojkstackarn fick säkert skavsår i öronen av mitt surrande.
Älgspaning. Jodå. Där låg en. Slaktplats Malmbanan. På sina håll var banvallen rödfärgad. Persontåget plockade väl sådär en fyrtioåtta renar i Kaitum i veckan. O ett par älgar har fått vandra vidare till andra ungtallmoar.
Nu har jag sovit i hela TRE timmar fem totalt. Nä, fyraoenhalv. Inte mycket att hänga i en gran. Eller att lägga till vilokontot. Hittade inget mer i sömnbanken just nu.
Kanske dags att kliva upp o se om man kan få en glimt av solen?

Av Kvasthilda - 17 januari 2014 09:00


Tema nr 249 Rörande

17/365


Jodu. Försök fota ett par små bebisfötter med mobilen! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards