Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 september 2014

Av Kvasthilda - 22 september 2014 18:20


Fy för den lede och hans elaka kusiner. Är shweeintrött. Hade gärna krupit under ett täcke nu o sovit en stund. Mitt tåg hem är inställt. Nåt planerat jobb efter banan. Kanske det är den där trigger happy Hagbard-Fleksnes som ska jobba igen? De har förberett för nya sprängningar. Jag är fascinerad att Muminhuset står orört. Får hoppas att det håller genom alla briseringarna!
Vet inte när jag ska åka hem. Ikväll? I morrn? Börjar före fan nästa natt också.
Nu har de precis tömt mitt tåg. Det jag kom med. Blev sen igen. Hade hamnat nå' skrot i/på en vagn o den växlades först ut men så insåg de att det var lätt att plocka bort det så de växlade in den igen. Får se vem som ska ha det hem. En INS om jag såg rätt i listan. Jag åker nog med Tompi i morrn bitti. Eller persontåget som är hemma ungefär samma tid men går snabbare o bekvämare o det finns ju kaffe - å andra sidan kan man fylla termosen innan man passar med malmen. Fast då hamnar jag på fel ställe då bilen står vid ÄllKå. Decisions decisions. Hmmm. Undrar om de ska lasta den också, eller så är det bara platstekniska växlingsrörelser.
Äh.


Av Kvasthilda - 22 september 2014 10:19


Jaha. En kall morgon igen då. Nu på grund av snö o riktig kyla. Det ÄR minusgrader, även om termometern på skärmen påstår att det är över noll. 

Klev upp i ottan trött som en björn i december. Gossen skulle ha sjuts till bussen. Har sovit alldeles för lite o för dåligt inatt o kunde inte somna om när jag kom hem. Var minst lika hungrig som ovan nämnda björn är framåt april så jag var tvungen att stoppa i mig lite frukost. O kaffe. O tro att man kan sova då. NU skulle jag kunna gå o sova ett par timmar - om det inte vore för det att jag ska vara på jobbet om en. 

Får väl sova när jag kommer till Narvik. Börjar om i ottan. TIdigare otta än i morse. Mycket tidigare. 

Kläppen på väg till särbon o Kråkan städar kattlådor inför sin tripp till huset. 

Apropå Huset. Undrar om IKEA forfarande säljer tresitssoffan i modell Klippan? Har inte sett den i någon butik jag varit i på sistone. Vilket väl egentligen bara är en. Vi skulle kanske behöva en soffa i vardagsrummet? Eller inte. Eller kanske till jul. Äh. Ongan firar väl jul på varsitt håll i år? Kläppen hos sin svärmor. Kråkan är nog hemma, Kanske. Den andra firar nog mest hemma hos sig. Lugnt o stilla. Fast jag vill ha en vit Klippan o det funkar ju inte med tre katter med idel svarta hår. Inte helt svarta men mörka o randiga o fläckiga... O mycket! 

O min 365a tog slut. Ikapp må jag vara men jag har slut bilder o idéer just nu. Får se om jag hittar lite tid i veckan att botanisera i fotoarkiven. 

Äh. Kanske man skulle ta o ladda kaffepannan för att så småningom fylla termosen o fara på jobbet. O se om jag lyckats fylla i all övertid för augusti. Blev nån timme i alla fall, den där veckan efter semestern. Minns bara inte om jag lämnat in nån! 

Om inte, är det lite dumt då man bara har en "vanlig" lön i september, just pga anledningen augustisemester... 

Jaja, Här blir inga barn gjorda. O inga övertidslappar ifyllda. Kanske bäst att flytta röven. 


Av Kvasthilda - 22 september 2014 09:00


Tema nr 109 Ikapp

265/365


Äntligen. För nu i alla fall. I morgon är det kanske stopp igen. 


iPhonefoto

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2014

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards