Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 17 maj 2016

Av Kvasthilda - 17 maj 2016 10:54


Hahahaa, säg den glädje som varar? Nu är det ju stopp igen. Tre-Sex-Fem. Ska rota vidare i arkiven o se vad som kan vara delbart. 

Gubben gick precis o la sig på kökssoffan. Inte för intet en kompis kallar honom Kronblom. Han drog en fleecefilt över huvudet. Mest för ljuset, men det stänger även ut ljud. Igår satt hans bror här o surrade och han är inte speciellt tystlåten av sig. Hans röst har stigit de senaste veckorna. Tidigare har han kunnat prata i vanlig samtalston men nu är det med högre ljudnivå. Han hör inte ett skit själv. Dock blir jag alltid lika förvånad när vissa personer kan samtala med honom i helt vanlig samtalston o han verkar höra vad de säger. Han läser på läpparna också o kanske "hör" det han förväntar sig av det han ser. Mig förstår han inte alls hur tydligt jag än artikulerar. Han kommer ibland o vill ha datasupport, eller som igår med mobilen. O att då försöka förklara något för honom, som han initialt inte förstår - o sekundärt inte fattar/hör vad jag säger.... Detta låte sig inte göras - utan frustration från oss båda. 

Jaha. Kanske ska ta itu med kattlådan då. O vattna kattgräset. Det växer så det knakar! 


Av Kvasthilda - 17 maj 2016 09:00


Tema nr 6 Allt-i-ett

138/366


Vaddårå??

Jao. Familjens alla bilar i samma bild! 

Däckbyten pågår. (ja, det var nån vecka sen)



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards