Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Kvasthilda - 15 juli 2016 22:00

Oj, lång dag idag. Vi tog oss till tåget i tid, kan man säga... Var i Jörn fyrtiofem minuter före beräknad avgång, med vetskapen att tåget var sent. Min hytt var full redan. Hade valt den nedersta bädden för att inte störa de andra. Inte helt lätt... O definitivt inte skönt att sova i den... Översta bädden är o förblir den bästa. Mer plats. Mjukare madrass. Typ. 

Kom i tid till Gävle och tråcklade mig in i fd väntsalen med mitt bagage. "Pressbyrån" var öppen så det blev att köpa sig lite frukost o en ny målarbok. Har inte färdigställt en bild i den förra ens, men boken var så snygg. Lagom tjock för 59 spänn. 

Pratade med Dotra innan vi anlände, då hade de inte klivit upp. Eller, hennes sambo. Hon var uppe o Lillskiten var vaken för påklädning. Jag hann inte äta upp hela frukosten innan de kom. Måste ha slagit alla hastighetsrekord i världen för att komma dit. 

Vi for till Valbo o de hade hunnit öppna då. TrU först. Blev lite smått o gott med halva reapriset på en del grejer. Ett par fullprisgrejer - i full gigantostorlek. Hahaha. Sen ett besök på IKEA för lunch och allmän shopping. Köpte mig en lampa till stugan när den en gång ska stå klar för inflyttning... Tänkte köpa två men det blev en. Kanske måste köpa en till, ifall jag vill ha två när det är dags. Lättare att sälja en överbliven, än att få tag i nåt som inte finns. 


SysterYster kom förbi efter jobbet o jag följde med henne till Tänger. Fick besök av grannens fina Rufus igen. Själv var hon på galej nånstans såg jag på FB. 



Av Kvasthilda - 15 juli 2016 09:00


Tema nr 40 Drink

197/366


Gunde passade på att dricka lite när han doppade tassarna.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards