Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

telefonvakt

Av Kvasthilda - 21 februari 2017 11:16

Passar telefonen idag. Jour. Fast det heter inte jour hos oss, men det har samma innebörd arbetsmässigt. De ringer o vi går ut o jobbar. 

Åsså skriker folk om vad som skedde i Rinkeby igår/inatt. Nya kravaller med stenkastning och bilbränder. Skjutningar. Polisen som sköt som jag fattat det. Har inte läst så jag uttalar mig inte närmare än så. Kan ju dra en Trumpsanning o säga att flyktingar sköt vilt omkring sig o en massa folk skadade och döda. Öhh. Nä. Såg en kommentar/status om just det. "Vad har de rökt? Det händer ju inte i Sverige". Men nu var det inte masskjutningar och andra terroristdåd. Bilbränder är nog så jäkligt o kravaller med stenkastning förkastligt, men det är inget nytt under solen. Givetvis har det ökat. Ökat massor de senaste åren. Allt har ökat i volym de senare åren. Allt våld har trappats upp. Det har inte med flyktingar att göra, även om det här händer i Rinkeby och det säkerligen är invandrare av första eller andra generationen som gör det. Det där med skjutningar och andra dåd står mer för ursvenskar, som HA-anhängare och prospektare. Vissa ställen är tjockare av missnöje än andra. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Av Kvasthilda - Söndag 21 april 09:00


  Tema nr 273 Skymning 112/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 20 april 10:55

Jamen, då var det kryssat och klart och webbradion höll hela vägen och så här löste jag mitt idag...  Vi lever det ljuva livet, eller snarare galna, Livin' La Vida Loca. Upside, inside outShe's livin' la vida locaShe'll push and pull you downLivi...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards