Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 juni 2017

3e juni ja

Av Kvasthilda - 3 juni 2017 23:21

Ännu en lång dag går mot sitt slut. Denna dagen började med ett MMS från Maken med en Hälge-stripp.... 


Finns kanske inte så mycket att tillägga om den...? Förutom att det faktiskt är närapå snöfritt o vi kände ett löfte om en kommande sommar idag  även om det var kallllttttttt fortfarande. 


For o hämtade pigan o drog på loppis direkt jag fyllt i allt i Melodikrysset - o sparat ett utkast om detsamma. Fick en länk, nä bild skickad från Carina om loppis i byn idag o vi for för att se om där fanns nåt skoj... Mja. Inget i dockväg, fast lite av det jag trots allt köpte var till dockorna. Vem fan vill annars ha en lila ljuslykta i formen av en murad spis med kronformad överdel? Fyndade lite Disney-DVDer. Klassikerna. Inte Disney Classics. Treasures. Kortfilmerna. Tror jag har ett par av dem sen tidigare, men nu blev det hela serien för en femtiolapp. Helt OK. Åsså ett par ljushållare till värmeljus från öhh... minnet. cult. En röd o en vit med tomte på - o en träbricka att hålla dem - för en tia. TAXIMYXI, Den tar jag. Pigan tyckte det var jobbigt att shoppa. Folk man känner kan man inte handla av. Nähä? Klart man kan. Det är därför de är där. 

Det är en del av loppisgrejerna jag plockade hem ^^^ De som for till Dotra o Barnbarnet direkt finns inte med, en Tomtar och Troll, en Toothless och ett StarWars-skepp som mormor kanske gärna behållt själv men som barnbarnet har betydligt mer lycka av, vad heter det nu då, Han Solos rymdskepp? Millenium Falcon. Men mommo behöll en av de fula robotdjuren som hör till Imperiet, AT-AT och en blå R2D2. Åsså en bok om Teskedsgumman! Får se om jag får läsa den för Den Lille Huliganen nån gång. ♥ 


Sen for vi o käkade. Eller tänkte göra så. Parkade på Folket Hus-parkeringen o funderade om man måste sätta nån tidsangivelse i rutan. Låste bilen, men pigan såg Mågämnets jobbarkompisar o sa direkt. Jo, sätt dit den. De är ute! Hahahahah. Securitas irrade runt o lappade bilar. Surrade med tjejerna en stund innan vi drog till Café Rost - som självklart var stängt. Kontemplerade lite över Muminstolarna de har däruppe o var man eventuellt kan hitta dem. Firman som gjorde dem har visst lagt ner för länge sen. Typiskt. Gick en trappa ner o kikade på modellen över Kiruna när en man kom fram o hälsade o vi fick oss en lång o härlig pratstund med honom om Kirunas historia. Fler kom o funderade över vad som var vad på modellen. Gick därifrån med ett glatt leende och en stor varm känsla i hjärtat. Kikade in hos Lena en sväng o köpte ett par tablettaskar. Så svårt att låta bli de där gamla amerikanska trycken! Men det blev en John Blund o en bensinpump för min del. Dotra köpte ett par andra. Vi fortsatte till Safari o fikade o surrade en stund. Fick vänta på kaffe för småkannorna var slut..... Arrrggghhh. Kaffetarmen bråkade. Hann ju bara dricka en kopp innan jag drog på förmiddagen! 

Mätta i magen gick vi till Ugglan. Bokhandeln. Snurrade runt lite o tittade på allt möjligt o noterade, mest meddelst bilder i mobilen... Blev inget handlat där. Körde så hem dotra o kikade runt lite. Vi mötte Mågämnet o barnbarnet på vägen dit så jag följde med in en stund. Föll i skratt. Kullen har borrat lite o Lillkläppen har assisterat pappa - eller vad han nu gjort. Dotra ställde upp lite hyllor igår som har skruvats fast mot väggen idag - o när pappa skruvade tog junioren sin skruvdragare o lekte med den. Han har fyllt mammas DVD-hyllor med sina grejer. Jag hjälper dig pappa..... Det som fångade mitt öga var nåt som såg ut som en snickarbänk. Gick närmare o ja... Det var ju det. Lillkläppen har ställt in alla sina verktyg på olika hyllplan... 


For sen hem. O kaffet jag perklade på förmiddagen smakade skit så jag struntade i det o tog mig ett glas vitt vin i stället. Gör nu backup på mina foton. Har äntligen fått hem en ny hårddisk. En liten extern, likadan som den som for i golvet, fast röd. Den blå ligger på datorn o bara ÄR där. Trasig o overksam. *bah* Tar sin tid att kopiera filer. Många tusen bilder är det..... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Av Kvasthilda - Måndag 22 april 09:00


  Tema nr 205 Norrsken 113/366   Ett oerhört suddigt iPhonefoto under devisen "de bästa bilderna - är de som tas".      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards