Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 juli 2017

Av Kvasthilda - 11 juli 2017 18:45

Var ovanligt pigg i morse efter jobbet. Tog nån timme efter hemkomsten innan hjärnan slog av o blev mos. Men jag var inte ett uns trött på hemvägen. Fick sova nån stund här o där på de där förbannade fyllebritsen i alla fall. Men kallt o jävligt i det där rummet åsså den där eviga maskinen som brummar o låter. 


Träffade en gammal bekant på hemvägen. Tänkte titta förbi FK för att se om de hade nån mobil till mig men där var det givetvis stängt på morgonen. Dock medan jag väntade på Sonen som hade min bil. Kom Pernilla som jag inte sett på hundra år. Ungefär. Vi hade ett kul samtal om familj o ungar besvikna över föräldrar som sniker iväg o gifter sig o föräldrar som skiljer sig - o gifter sig igen, inom loppet av några månader. De har flyttat ut i skogen igen. Hunden behöver ju ett hus. Så kan det gå. Livets upp o nergångar. Irrvägar. 


For hem o framkallade huset. Satte dammsugaren i nävarna på sonen o fixade en massa. Tyvärr var den igång när Gubben o katten kom hem så Luna var sådär lagom glad att komma hem. 


Tinade en burk blod så vi käkade blodplättar till middag ikväll. Tänkte ringa pigan men iddes inte. Minnet är som ett såll. Jobbar hon eller jobbar hon inte? 

Av Kvasthilda - 11 juli 2017 09:00


Tema nr 228 Nätverk

192/365


Vadan är nu detta? 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2017

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 11 juli 2017 00:40

Huff. Vilka depressioner. Sommar. Vad jag saknar sommar. Befinner mig mitt i vår svenska högsommar o saknar den så det skriker i bröstet. I år är det inte kul att vänta på semestern. Inte kul alls. Klockan har precis passerat midnatt när jag skriver det här. Det är ljust, så ljust det kan vara när regnmolnen nästintill täcker himlen. Saknar ljuset. O det, trots att jag är mitt i det. Mitt i sommaren. Dygnet har vänt. Drygt två veckor sen vi hade årets längsta dag och kortaste natt. Nu finns ingen återvändo. Dagarna blir kortare och kortare för varje natt o dygn som passerar. O jag har knappt känt att det är sommar. Skitvinter. En lång jävla skitvinter har vi haft. Noll o ingen vår. Häggen blommar. Jo. Häggen blommar. Och syrenerna. O rabarbern har fått blomstängler o passerat bäst-före-datum för länge sen. Fick inte en enda rabarberstjälk plockad. Kanske det går att rädda några ännu. Vill ha smulpaj. Med grädde o vaniljglass. Var är min sommar? Utanför fönstret. Mmmm. Men inte i mitt hjärta. Sommaren är kort. Det mesta regnar bort.
Feng shui. Det diskuteras i Vaken. Robert o Peter fixar? Apart möblering pga fönsterarbeten. Åsså går de på semester mitt i jobbet. Var är min semester? Feng shui. Undrar om det ens försöker ta sig in i det där rummet jag ska sova i om en dryg timme?
So I rocket, rocket, rocket away. I rocket, rocket, rocket away.
Pilutta dig.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards