Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 21 februari 2019

Av Kvasthilda - 21 februari 2019 18:24

Just nu står tiden still. Önskar att den samtidigt kunde ge lite energi, men så funkar det givetvis inte. Ska jobba till ottan i morgon bitti o jag är trött redan nu. Kanske ska ta en lur före jobbet. Sitter dock med ont i magen och en täppt näsa o allt är bara skit just nu. Gubben har dragit till Luspen o katten klänger. Hade helst krupit under täcket o sovit så länge jag kunnat, men får ju inte göra det. Jobb. 


O vi har fått vår semester fastlagd - för tid o evighet. Som nån sa, Tack, ser verkligen fram emot att aldrig kunna ha semester med gubben eller syrran igen. O nån replikerade att det är livet för de med rullande schema o kontrade nåt om julaftonsjobb till nån gång. Ja och? Jag har också jobbat varenda jul sen jag blev lokförare för tio år sen - utom de gånger jag lyckats få ledigt via semester eller ledigvecka. Har väl för fan INGET med semestern att göra. Ursäkta mig. Mina föräldrar fyller 90 2023 och jag kan inte fira dem då, för jag har semester i.... juli o har inte en chans i håvete att få ledigt för att fira dem - om jag inte råkar ha en ledigvecka kring midsommar villsäga. Till dess har jag ledig helg i midsommar, eftersom, vad, 2021 har 53 veckor? Vi byter där nånstans. Bah. Vaddå kunna planera sitt liv? Vaddå orättvist? Hur? O, nu har alla julisemester vart tredje år, men om jag behöver vara ledig i juni DET året då? Då får ni byta med nån. Bah. O det betyder att jag slutar min karriär med jobbhelg före semestern eftersom vi nog inte hinner få ett till 53-veckorsår före det. Fan vad man ska lägga semesterdagar på hög. Den där helgen man aldrig kan ta ut. 

Men det är då det. Nu gäller det att hitta orken att kunna köra tåg inatt. Inte alla dagar man är på topp. 

Av Kvasthilda - 21 februari 2019 09:00


Tema nr 339 Vid väggen

52/365


På en bänk av is vid en spetsvägg av snö.



Temalista 


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2019

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards